arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۵۷۶
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۵ - ۱۵ خرداد ۱۳۹۰

توطئه‌ تقسیم مصر به 3 كشور كوچك

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ارتش مصر اسنادی به‎دست آورده است كه از توطئه‌ای برای تقسیم مصر به سه كشور كوچك پرده برمی‌دارد.
 
به گزارش انتخاب به نقل از فارس، روزنامه الشروق مصر اعلام كرد كه ارتش این كشور اسنادی در اختیار دارد كه از طرح تقسیم مصر به سه كشور پرده برمی‌دارد.
 
الشروق اعلام كرد كه شماری از سران نیروهای مسلح ظهر چهارشنبه هفته گذشته (اول ژوئن) با نمایندگان ائتلاف موسوم به «شورای رهبری انقلاب مصر» در مقر آكادمی نظامی ناصر، دیدار كردند.
 
«محمد عباس» عضو موسس این ائتلاف این دیدار را «بسیار مفید» خواند و گفت كه نمایندگان ائتلاف از اسنادی مطلع شدند كه نشان می‌دهد كشور در معرض توطئه‌ طرف‌های داخلی و خارجی برای تقسیم قرار داشته است.
 
محمد عباس به الشروق گفت: این اسناد چند هدف عمده را نشان می‌دهد: اول ایجاد درگیری میان ملت و پلیس برای غرق كردن كشور در آشوب و تحت تاثیر قرار دادن اقتصاد و حالت اجتماعی كشور؛ مثلا درگیری میان قبطی‌ها و مسلمانان و به نمایش گذاشتن چهره‌ای بد از مصر كه به جهانیان وانمود كند مصر دچار درگیری داخلی و مذهبی است.
 
عباس افزود: دوم درگیری مردم و ارتش از دیگر اهداف بوده است. برای مجازات كردن نیروهای مسلح كه چرا در انقلاب در كنار مردم ایستادند. این كار با هدف تضعیف نیروی نظامی كشور بوده است.
 
این مقام مصری مهم‌ترین هدف برآمده از این اسناد را «تجزیه مصر» اعلام و تصریح كرد: سوم، هدف نهایی از همه این آشوب‌ها، تجزیه مصر به سه كشور كوچك (كشور نوبیایی در جنوب، كشور اسلامی در شرق و در باقی، كشوری مسیحی) است تا اینكه فلسطینی‌ها از نوار غزه به سیناء كوچانده شوند تا جنگی سه جبهه‌ای مصر و فلسطین و اسرائیل شكل بگیرد تا بدین صورت مانند آنچه برای سودان روی داد و تجزیه شد، كشورهای عربی در قالب طرحی تجزیه شوند؛ بنابراین مصر تا حد ممكن ضعیف می‌شود و در مقابل، اسرائیل در خاورمیانه جدید، قوی‌تر باقی می‌ماند.
 
وی با اشاره به سخنان اخیر نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و برخی فراخوان‌ها در درون این رژیم برای اشغال دوباره صحرای سیناء در مصر، تصریح كرد: نیروهای مسلح در انقلاب در كنار مردم ایستادند و امروز نوبت مردم است كه در كنار ارتش مصر بایستند.
نظرات بینندگان