arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۵۸۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۵ - ۱۵ خرداد ۱۳۹۰

10هزار ایمیل وزارت خارجه ایران هك شد؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مشرق نوشت:

نشریه اینترنشنال بیزنس تایمز روز جمعه مدعی شد: "گروه خرابكاری اینترنتی ناشناس به سرورهای دولتی ایران نفوذ كرده و محتوای بیش از 10 هزار پیام ایمیل وزارت امور خارجه این كشور را به دست آورده است."

گزارش های رسانه ای این گروه به این امر اشاره دارد كه این فایل ها پس از دسترسی هكرهای این گروه به مركز ایمیل اداره گذرنامه و روادید ایران به سرقت رفتند. گزارشات رسانه ای حاكی از آن است كه اكثریت فایل ها متعلق به تقاضاهای روادید برای یك نشست نفتی است كه بسیاری از افراد تقاضا كننده چینی هستند.

به گفته یكی از اعضای گروه هكرهای "ناشناس" هدف از این تهاجم به فایل های مزبور بیشتر لطمه زدن به وجهه ایران در فضای سایبری و دنیای واقعی بوده است. این گروه در مخالفت آشكار با جمهوری اسلامی، عنوان نموده كه در 22خرداد و سالگرد انتخابات88 قصد خرابكاری اینترنتی در فضای سایبری ایران را دارد.

اگرچه هنوز منابع داخلی این حمله اینترنتی هكرهای ضد جمهوری اسلامی را تائید نكرده اند، اما شواهد حاكی از آن است كه دشمنان جمهوری اسلامی، با هدف خرابكاری در سیستم های اینترنتی دولتی و بالا بردن نارضایتی عمومی از این طرق، قصد مقابله و تهاجم سایبری علیه جمهوری اسلامی را دارند.

در چنین شرایطی لازم است كه جمهوری اسلامی ضمن تدوین استراتژی امنیت سایبری به سمت بالابردن امنیت سایبری، ایجا سامانه اینترنت داخلی، سامانه مقابله به مثل با كشورهای متخاصم در فضا سایبری و اقدامات بازدارنده حركت نمایند تا از بروز اتفاقاتی چون ویروس استاكس نت و خرابكاری های مشابه جلوگیری به عمل آورند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۵
0
0
1-اینترنت داخلی برای سایتهای مانند وزارت خارجه که خدماتی را به صورت بین المللی ارائه می کند کاربرد ندارد
2-چیزی که عوض داره گله نداره یه گروه از ایران چندتا سایت خارجی رو هک کرد منجمله سایت هیلاری کلینتون الانم جواب گرفته
اساسا با محدود کردن اینترنت امنیت ایجاد نمی شود بلکه صورت مسئله پاک می شود و خود نشاندهنده ضعف است
نظرات بینندگان