arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۵۹۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۵ - ۱۵ خرداد ۱۳۹۰
اينديپندنت:

ايران ، بدهی سنگین مالی به انگلیس دارد

برخی از کشورها از جمله ايران، زيمبابوه و برمه از بدهکاران عمده به انگلستان هستند که رقم بدهی های آنها بيش از دو ميليارد دلار است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روزنامه انگلیسی «اينديپندنت» مدعی بدهی سنگین مالی ایران به انگلیس شد.

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه خبری تحلیلی "انتخاب"؛ این روزنامه در شماره روز يکشنبه خود خبر داد که برخی از کشورها از جمله ايران، زيمبابوه و برمه از بدهکاران عمده به انگلستان هستند که رقم بدهی های آنها بيش از دو ميليارد دلار است.

به نوشته اين روزنامه، در فهرست ۱۶ کشور بدهکار عمده به انگلیس که هنوز تاريخ مشخصی برای تصفيه بدهی های خود اعلام نکرده اند، نام کشورهايی چون مصر، عراق، کره شمالی و سودان نيز به چشم می خورد.

روزنامه اينديپندنت در گزارش خود اشاره ای به رقم بدهی های ايران نکرده است، ولی بر اساس گزارشی که روزنامه ساندی تايمز در ۱۸ نوامبر سال ۲۰۰۷ منتشر کرد، انگلیس در حالی که خواهان تحريم ايران است حمايت های مالی بالغ بر ۲۹۰ ميليون پوند برای تهران فراهم می کند.

اين گزارش می افزايد که زمان بازپرداخت برخی از اين بدهی ها به دهه ها قبل باز می گردد و نرخ سود بازپرداخت آنها هنوز مشخص نيست.

اين در حالی است که کشورهايی چون ايران، برمه، کره شمالی و زيمبابوه هنوز تاريخ مشخصی برای پرداخت بدهی خود اعلام نکرده اند.

شایان ذکر است، سودان ۶۶۳ ميليون پوند بدهی به انگلیس دارد که بخش عمده آن سود اعتبارات تخصيص يافته به اين کشور است و بدهی های اندونزی به انگلیس نيز بالغ بر ۴۴۵ ميليون پوند است.

همچنين عراق ۲۹۰ ميليون و زيمبابوه ۱۹۰ ميليون پوند بدهی به اين کشور دارند.

به گزارش انتخاب، مقامات ایرانی هنوز به این خبر واکنشی نشان نداده اند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۵
0
2
ما بدهي نداريم كه هيچ بلكه در بانكهاي انگليس سپرده درازمدت هم داريم سندشم موجوده!!!
ناشناس
|
NORWAY
|
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۵
0
2
۲،۵ میلیارددلار پولهای ایران را انگلیسها ا بلوکه کردن ۷۰۰میلیون ن پوند هم از زمان شاه که ایران تانک خریده ولی انگلیسها پولهاش را ایران گرفتند و تانکها را دادند عوضش به عراق حالا کسی نیست پولهای بیزبان ایران را از این استعمار پیر بگیرید و دولت چوب حراج به درارائی هی ایران زده و کسی نیست اینها را پس بگیره و دولت فقط شعار میده
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۵
0
2
به به گل بود نیز به سبزه هم آراسته شد چه شود‏!‏
نظرات بینندگان