arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۶۰۸۶
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۳ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۵

اجرای برنامه آبخیزداری در 11 میلیون هکتار

وزیر جهادکشاورزی گفت : طرح های آبخیزداری در 11 میلیون هکتار در قالب برنامه های اقتصاد مقاومتی تهیه شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر جهادکشاورزی گفت : طرح های آبخیزداری در 11 میلیون هکتار در قالب برنامه های اقتصاد مقاومتی تهیه شده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما
، محمود حجتی امروز در جمع خبرنگاران افزود : عملیات آبخیزداری در 11 میلیون هکتار در برنامه ای 10 ساله اجرا می شود.

وی افزود: این برنامه از طرح های محوری و اولویت دار برنامه اقتصاد مقاومتی است که به تصویب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی رسیده است.

حجتی گفت : با توجه به مصوبه های اقتصاد مقاومتی و تجهیزاتی که در اختیار قرار می گیرد می توانیم سالانه یک میلیون هکتار را در سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخیزداری عملیاتی کنیم. 
  
وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت : پارسال هم با وجود همه محدودیت ها ، در 500 هزارهکتار این طرح را اجرا کردیم که علاوه بر حفاظت خاک به جلوگیری از تبخیر آب ، تقویت سفره های زیرزمینی و نفوذ آب در زمین و تغذیه سفره و خاک و همچنین جلوگیری از فرسایش خاک کمک کرده است. 
  
وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه امروز روز مبارزه جهانی با پدیده بیابان زایی است ، افزود: طرح های بسیار خوب و همه جانبه در کشور پیش بینی شده و در حال اجراست که بخش عمده آنها به وزارت جهاد کشاورزی و سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخیزداری برمی گردد و بخش دیگر از طریق خدمات دولتی به طور غیرمستقیم همچون ارائه سوخت از طریق گاز طبیعی و توزیع کپسول های گاز توسط سازمان عشایری ارائه شده است. 
  
وی تاکید کرد : باید فشار بر منابع طبیعی کاهش یابد و حذف دام از مراتع برای ایجاد تعادل نیز اجرا شود و برنامه حذف دام مازاد از مراتع را در دستور کار داریم که خوشبختانه موفقیت هایی کسب شده که عمده این اقدامات در سازمان جنگل ها اجرا شده است.
نظرات بینندگان