arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۶۰۹۰
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۳ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۵

آمریکا حرفهای پوتین را تکذیب کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک مقام آمریکایی گفت، بر خلاف آنچه که ولادیمیر پوتین گفته آمریکا هیچ پیشنهادی مبنی بر این که اعضای اپوزیسیون سوریه در دولت بشار اسد حضور پیدا کرده و سمتهایی را داشته باشند مطرح نکرده است.
 
به گزارش انتخاب، به نقل از خبرگزاری رویترز، این مقام آمریکایی که نام خود را فاش نکرد، در واکنش به سخنان اخیر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه که گفته بود آمریکا پیشنهاد حضور مخالفان سوری در دولت بشار اسد، رئیس جمهور سوریه را داده گفت: چنین پیشنهادی وجود ندارد.
 
وی همچنین گفت، سیاست آمریکا در قبال بشار اسد تغییری نکرده است.
 
وی ادامه داد: بیانیه سال 2012 ژنو خواهان روی کار آمدن یک "نهاد اداره کننده انتقالی که با رضایت دوجانبه و با اختیارات اجرایی کامل در سوریه تشکیل شده باشد" بوده است؛‌ سیاستی که واشنگتن استدلال کرده به معنی کنار رفتن بشار اسد از قدرت است زیرا مخالفان وی هرگز گفته‌های او را نخواهند پذیرفت.
 
این اظهارات در حالی مطرح شده که پوتین روز جمعه در شهر سن پترزبورگ گفت، موافق آنچه که پیشنهادهای آمریکا برای گنجاندن بخشهایی از مخالفان سوری در دولت فعلی سوریه خواند، است.
 
پوتین اظهار کرد، بشار اسد پذیرفته که لازم است یک فرآیند سیاسی در سوریه وجود داشته باشد.
 
وی خاطر نشان کرد: این پیشنهاد آمریکا کاملا پذیرفتنی است. ما باید درباره امکانهای مربوط به گنجاندن نمایندگان مخالفان سوری در میان ساختار فعال حاکم بر این کشور فکر کنیم.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان