arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۶۳۹
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۱ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۰

مردمسالاری: نگاه دولت به منتقدان علت همه مشکلات!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روزنامه مردمسالاری در سرمقاله خود با عنوان«نگاه دولت به منتقدان علت همه مشکلات! » نوشت:


*فقط درآمد نفتی کشور بیش از یکصد میلیارد دلا ر در سال است. براین اساس منطقی است که در هر دعوای سیاسی فرض اینکه ممکن است دعوا در لا یه های زیرین خود «اقتصادی» باشد مطرح شود. این اما بدان معنی نیست که در هر دعوای سیاسی الزاما و قطعا هر دو طرف دعوا انگیزه اقتصادی دارند. متاسفانه بسیاری از اهالی سیاست میان این دوگزاره مختلف تفکیک قائل نمی شوند و با یکی گرفتن این دو و تحلیل براین اساس، تالی فاسدهای بسیاری در ذهنشان شکل می گیرد. مثلا  یکی اینکه هر مخالف و منتقدی (نه بعضی از آنها) صرف نظر از مبانی و معیار هایش به دلیل در خطر افتادن منافع مادی اش مخالف یا منتقد شده است یا اینکه هر مخالف و منتقدی را می توان با پول به موافق و موافق دوآتشه بدل کرد. براین اساس است که در هفته های اخیر وقتی اعتراضات علما و اهالی حوزه به عملکرد و اظهارات غیرشرعی دولتی ها، بیش از گذشته فاش شد، یکی از مدیران دولتی (که مدیریت دورسانه اصلی دولتی را برعهده دارد) براساس منطق ذهنی اش به این نتیجه رسید که نباید چنین اتفاقاتی بیفتد! زیرا با کمک میلیاردی دولت احمدی نژاد به حوزه ها(که این هم تکذیب شد!) دیگر نباید جز تعریف و تمجید، انتظار دیگری داشت. مدیران واعضای شورای عالی حوزه های علمیه به این اظهارات عجیب و غریب پاسخ لا زم را داده اند، اما آنچه مدنظر این نوشتار است ریشه یابی اتفاقاتی است که نهایتا به چنین توهماتی منجر شد.

*در طول 6 سال حیات دولت های احمدی نژاد، هرگاه کسی سخنی برخلا ف آرای دولتمردان گفته یا انتقادی کرده، فورا متهم به این شده که چون منافعش به خطر افتاده است چنین می کند! دولت از آغاز ادعا می کرد دارد لوله هایی که به بیت المال وصل شده و پول مردم را می برد، می بندد; و براساس این ادعا، هرصدای مخالفی را صدای صاحبان این لوله ها معرفی می کرد! اتفاقا در سایه همین ادعا، حاضر هم­نمی شد توضیح واضح  و شفافی بدهد که درآمد سرشار نفتی  ( که در این سال ها به دلیل  افزایش  بی سابقه  قیمت نفت  به شدت بالا  رفته است) چه می شود و چرا تاثیری  در زندگی  مردم ندارد؟!

*در سال 1385،  محمدرضا رحیمی  معاون  فعلی احمدی نژاد  که در آن روزها رئیس  دیوان محاسبات بود گفت که آمار  تخلفات دولتی  را نمی دهند چون دولت پاک پاک  است. در مناظره های سال 1388 هم احمدی نژاد براساس  همین منطق  دائما می گفت که هر کس،  هر تخلف  مادی از او و نزدیکانش سراغ دارد،  روکند. البته شاید  خود او هم  پیش بینی  نمی کرد که این روزها برسد  و داستان تخلفات  عدیده مالی جریان انحرافی، داستانی  شود که بر هر سربازاری هست!  این گونه ادعاها، همانطور که گفته شد، در حالی  بود که در مقابل، هر منتقدی را  که از مدیریت  غلط  و اشکالا ت واشتباهات عدیده دولتی ها سخن می گفت، جزو باندی که در سال های قبل از دولت نهم  به بیت المال  دست اندازی می کرده، می دانست. حالا  اما همان حرف هایی که در  6 سال  گذشته توسط منتقدان صاحب نظر دولت  و دلسوزان واقعی مردم  بیان  می شد توسط  حامیان دیروز احمدی نژاد از قبیل  بعضی  اهالی حوزه  و اصولگرایان  گفته می شود  و چنین امری برای دولتی ها غیرمنطقی است به خصوص  این که ادعای کمک میلیاردی  هم دارند! با آن پیشینه بر دولتی ها حرجی  نیست  اما سوالی  که باید پرسیده  شود این است که با همه این تفاصیل،  چرا هنوز  طرفداران  پیشین دولت  و منتقدان  امروز هم سعی دارند ماهیت واقعی برخی دولتمردان را مخفی کنند و از سحر  و جادو شدن  آنان سخن بگویند؟!

نظرات بینندگان