arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۶۴۰
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۱ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۰

آبگيري سد گتوند در 2 نوبت

معاون اجرايي سد گتوند گفت: سد گتوندعليا در دو نوبت در تير ماه سال‌ جاري آبگيري مي‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
  معاون اجرايي سد گتوند گفت: سد گتوندعليا در دو نوبت در تير ماه سال‌ جاري آبگيري مي‌شود.

محمدحسين معنوي‌فر امروز در گفت‌وگوي اختصاصي با خبرنگار فارس در گتوند اظهار داشت: سد گتوند عليا در روز يكم و چهاردهم تيرماه در دو نوبت آبگيري مي‌شود و تدابير لازم براي اجراي اين تصميم انديشيده شده است.

وي با اشاره به اينكه قرار است آبگيري تا تراز 140 متر انجام شود، خاطرنشان كرد: در شرايط كنوني تراز آب در درياچه سد گتوند به90 متر مي‌رسد و قرار است آبگيري در فاز نخست تا تراز140 متر انجام شود.
وي با اشاره به اينكه در روز يكم تيرماه قرار است50 درصد انسداد آب انجام شود، گفت: قرار است در روز يكم تيرماه آبگيري در سد گتوند با انسداد يكي از دريچه‌هاي سد آغاز شود.

معنوي‌فر با تاكيد بر اينكه دريچه دوم نيز در روز چهاردهم تيرماه مسدود مي‌شود، گفت: دريچه دوم در سد گتوند در روز چهاردهم تير ماه مسدود مي‌شود و اين مهم با انسداد دريچه دوم كامل مي‌شود.
معاون اجرايي سد گتوند با تاكيد بر اينكه زمان مورد نياز براي آبگيري تا تراز140 متر بسيار كوتاه است، گفت: در شرايط كنوني با وضعيت موجود در رودخانه كارون آبگيري تا تراز140 متر در مدت زمان دو روز انجام خواهد شد و بعد از آن رهاسازي آب براي پايين دست آغاز خواهد شد.

وي با اشاره به دغدغه‌هاي موجود براي انجام آبگيري سد گتوند اظهار داشت: تامين آب پايين دست براي دست اندركاران سد گتوند بسيار مهم است و براي اين مهم قرار شده است آب پايين دست از سد تنظيمي گتوند تامين شود تا كشاورزي و شرب در پايين دست كارون دچار مخاطره نشود.

معنوي‌فر با اشاره به اينكه اين برنامه در مديريت سد گتوند تنظيم شده است، گفت: اين برنامه در سد گتوند نهايي شده است با اين وجود، ممكن است با صلاحديد مسئولان استاني دستخوش تغييرات جزئي نيز شود.
پيش از اين عطار‌زاده معاون آب و آبفاي وزير نيرو در بازديد از اين سد از آماده باش همه دستگاه‌هاي وزارت نيرو در خوزستان براي تامين آب شرب مردم خوزستان در صورت بروز مشكل در رژيم رودخانه و يا كيفيت آب كارون در جريان آبگيري اين سد خبر داده بود.
نظرات بینندگان