arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۶۷۰۸
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۳ - ۰۱ تير ۱۳۹۵

وزارت خارجه آمریکا: موضوع پرونده تسلیحاتی ایران مختومه شده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با تاکید بر اینکه آژانس این موضوع پرونده تسلیحاتی ایران را بسته است، متذکر شد که آژانس بسیار تخصصی است برای این مسئولیت به خوبی انتخاب شده است.
 
به گزارش انتخاب، جان کربی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری خود با خبرنگاران با اشاره گزارش روزنامه وال‌استریت‌ژورنال و مطالب مطرح شده در این روزنامه با بیان اینکه از گزارش دسامبر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مورد برنامه هسته‌ای گذشته ایران دفاع می‌کنیم، عنوان داشت: آن گزارش بازتاب ارزیابی‌های پیشین ما از فعالیت‌های ایران بود. ضمن اینکه وجود این ذرات منطبق بر ارزیابی‌های ما از برنامه تسلیحاتی گذشته ایران است و به تنهایی چیزی را ثابت نمی‌کند.
 
این مقام سیاست خارجی آمریکا با تاکید بر اینکه آژانس این موضوع پرونده تسلیحاتی ایران را بسته است، متذکر شد که آژانس بسیار تخصصی است برای این مسئولیت به خوبی انتخاب شده است.
 
جان کربی همچنین در پاسخ به سوالی در مورد قرارداد فروش موشک اس ۳۰۰ و اینکه آیا واشنگتن می‌تواند آن را غیرقانونی بخواند، تصریح کرد: هنوز این موضوع و تبعات آن را به صورت جدی بررسی می‌کنیم.
 
خبرنگاری از سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا درباره خنثی سازی حمله‌های تروریستی در تهران پرسید که کربی پاسخ داد: گزارش‌ها را دیده‌ایم، اما مقام‌های ایرانی باید در مورد جزییات این رویداد توضیح بدهند.
 
جان کربی با بیان اینکه داعش تهدید علیه همه کشورهاست، افزود: داعش باید برای تمام کشورها نگران کننده باشد.
منبع: ایلنا
نظرات بینندگان