arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۶۷۸۹
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۹ - ۰۱ تير ۱۳۹۵

توضیح ظریف در‌مورد تغییر برخی مدیران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: توهینی بالاتر از این نسبت به جمهوری اسلامی متصور نیست که ادعا شود تغییر مقاماتش به درخواست این و آن انجام می‌شود.

به گزارش انتخاب، محمد جواد ظریف درباره گمانه زنی های منتشر شده در برخی رسانه ها درباره دلایل تغییرات اخیر در وزارت امور خارجه اعلام کرد:  تصمیم در مورد تغییر برخی مدیران ارشد وزارت خارجه بر اساس برنامه ها و اولویت‌های کاری روابط خارجی کشور و مدت‌ها قبل از عید امسال گرفته شد ولی برای حفظ شئونات همکاران با تاخیر انجام و همان زمان رسانه ها خبر تغییر را منتشر و من هم در اظهاراتی تغییر و گردش مدیران وزارت امور خارجه را کاملا طبیعی خواندم.
 
محمد جواد ظریف افزود: توهینی بالاتر از این نسبت به جمهوری اسلامی متصور نیست که ادعا شود تغییر مقاماتش به درخواست این و آن انجام می‌شود. تاکنون هیچ‌کس در منطقه و یا خارج از آن جرات چنین درخواستی از ایران اسلامی نداشته و هیچگاه نخواهد داشت. امیدواریم برخی به خاطر ملاحظات داخلی، قبح عبور از این خطوط قرمز نظام مقتدر و سربلند جمهوری اسلامی را نشکنند.
 
وزیر امور خارجه همچنین گفت: محور مقاومت قوی‌تر از آن است که با افراد خاص گره زده شود و آن‌ها که چنین تحلیل هایی ارائه می‌کنند خواسته یا ناخواسته بیش از آن‌که مقاومت را تقویت کنند آن را تضعیف می‌کنند. چگونه است که گروه‌ها و افرادی که تندترین شعارهای انقلابی را مطرح می‌کنند با عدم خودباوری، تصورات دروغینی درباره روش انتصاب در جمهوری اسلامی و نظام بر آمده از انقلاب اسلامی را در مخیله خود گنجانده و آن را منتشر می‌کنند؟

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان