arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۶۹۰۳
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۴ - ۰۲ تير ۱۳۹۵

رییس مجلس ملی فرانسه هفته آینده به تهران می آید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 
وزیر امور خارجه ایران روابط پارلمانی ایران و فرانسه را تقویت کننده شناخت مردم این دو کشور از یکدیگر دانست و گفت: در همین راستا هفته آینده تهران میزبان رئیس مجلس ملی فرانسه خواهد بود.
 
به گزارش انتخاب، محمد جواد ظریف روز چهارشنبه و در ادامه برنامه های کاری خود در سفر به پاریس، این مطلب را در کمیسیون امور خارجی،دفاعی و نیروهای مسلح فرانسه مطرح کرد.
 
وی با اشاره به انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی افزود: رئیس مجلس و روسای کمیسیونها انتخاب شده اند. در آینده نزدیک هم اعضای کمیسیونهای دوستی انتخاب خواهند شد و زمینه برای روابط نزدیکتر پارلمانی بین مجلس ایران و پارلمان فرانسه فراهم خواهد شد.
 
وزیر امور خارجه اضافه کرد: در وزارت امور خارجه این روابط را تشویق خواهیم کرد و این امر برای دوستی مشترک دو کشور موثر است.
 
ظریف با بیان اینکه انتخابات خوب پارلمانی را در دو ماه گذشته پشت سرگذاشتیم، گفت: مردم ایران با مشارکت خیلی خوبی در این انتخابات رای دادند و این در حالی است که در ایران رای دادن اجباری نیست.
 
به گفته وی، 62 درصد حضور در انتخابات پارلمانی حضور قابل توجهی است و برخلاف تصورات مطرح شده، یک پارلمان متعادل انتخاب شده و همه گروه های سیاسی در ایران از نتیجه انتخابات خوشحالند و احساس می کنند پیروز شده اند.
 
مبارزه با تروریسم نیازمند همکاری جهانی است

 
رئیس دستگاه دیپلماسی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع مبارزه با تروریسم اشاره کرد و گفت: برای این کار همکاری نیاز است. ما باید آمادگی پذیرش مشکلات و یافتن راه های مشترک را داشته باشیم و در این مسیر حرکت کنیم.
 
ظریف مبارزه با تروریسم نیازمند تلاش جهانی دانست و گفت: ما به عنوان قربانی تروریسم آمادگی هرگونه همکاری برای حل این مشکل جهانی را داریم.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان