arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۶۹۳۳
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۵ - ۰۲ تير ۱۳۹۵

تقاضای احمدرضا درویش از ریس جمهور/ تقدیر از کمال تبریزی،کیانیان و کارگردان «دوئل»

مراسم اختتامیه دومین جشنواره گزارش یک نگرانی با تقدیر از کمال تبریزی، رضا کیانیان، احمدرضا درویش و معرفی برگزیدگان شب گذشته در سالن حجاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان برگزار شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 مراسم اختتامیه دومین جشنواره گزارش یک نگرانی با تقدیر از کمال تبریزی، رضا کیانیان، احمدرضا درویش و معرفی برگزیدگان شب گذشته در سالن حجاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان برگزار شد.
 
به گزارش انتخاب به نقل از روابط عمومی جشنواره، جواد رضویان دبیر این جشنواره با خوش‌آمدگویی به حضار و تاکید بر اینکه استقبال خوبی از این جشنواره شده است گفت: بیش از 10 هزار عنوان اثر به جشنواره رسید که از این میان حدود 100 عکس و 30 عنوان فیلم برگزیده شد و به مرحله داوری رسید.
 
وی ادامه داد: امیدوارم این حرکت در سال‌های آینده تبدیل به یک عزم ملی شود و بتوانیم با برگزاری چنین جشنواره‌هایی به سمتی حرکت کنیم که مصرف آب  بهینه شود.
 
وزیر نیرو:ما در مرحله بحران کمبود آب هستیم
 
چیت‌چیان وزیر نیرو نیز گفت: آب مسئله حیات است و مسئولیت حفظ آب و منابع آن فقط برعهده یک وزارتخانه و دستگاه نیست بلکه موضوعی برای همه ماست.
 
وی ادامه داد: آب سرنوشت همه ما را تحت تاثیر قرار داده است اگر 40 سال قبل هر ایرانی 7هزار مترمکعب آب تجدیدشونده داشت امروز این میزان به کمتر از 1400 متر رسیده و افزایش جمعیت، کاهش بارندگی و افزایش درجه حرارت زمین تاثیر مستقیمی بر میزان آب قابل مصرف داشته است.
 
چیت‌چیان با تاکید براینکه امروز منابع آب به شدت کاهش یافته است گفت: سازمان ملل اعلام کرده هر کشوری که برای هر فرد آن کمتر از 1500 متر مکعب آب تجدید شونده وجود داشته باشد در مرحله بحران قرار دارد و ما امروز در این مرحله قرار داریم و شرایط ما حتی با یک سال بارندگی بسیار خوب هم بهتر نمی‌شود.
 
وزیر نیرو با تشکر از برگزارکنندگان این جشنواره و هنرمندانی که برای مصرف درست آب فرهنگ‌سازی می کنند گفت: متاسفانه ما عادات اسراف‌گرایانه بسیار بدی داریم در حالی که آب برایمان همیشه مقدس بوده است و باید به سمتی حرکت کنیم که این مایه حیات را درست مصرف کنیم.
 
تقدیر از رضا کیانیان، درویش و تبریزی
 
در ادامه برنامه رضا کیانیان به خاطر فعالیت‌های چشمگیر در حوزه محیط زیست و آب و حضور خودجوش و دغدغه‌مند در برنامه‌ها و کمپین‌های مردمی زیست‌محیطی و سلامت تقدیر شد.
 
کیانیان بعد از دریافت تندیس و لوح خود گفت: خیلی خوشحالم که چنین جشنواره‌ای برگزار می‌شود و خیلی ناراحتم که وضعیت مصرف آب اینگونه است.
 
وی خطاب به وزیر نیرو و مدیرعامل آبفا گفت: چرا باید در تهران برج‌هایی ساخته شود که در ساخت آنها از آب آشامیدنی استفاده می‌شود.
 
کیانیان ادامه داد: باید یک نهضت امر به معروف و نهی از منکر برای مصرف درست آب راه‌اندازی شود و به مردم بگوید آب را کم مصرف کنند در این میان نقش رسانه‌ها بسیار مهم است هرچند با وجود آنکه ما با بحران کمبود آب مواجه هستیم صداوسیما تبلیغ زیادی برای درست مصرف کردن آب انجام نمی‌دهد.
 
مهندس ‌پرورش مدیرعامل آب و فاضلاب استان تهران در پاسخ به سوال کیانیان گفت: ما برای این مسئله تدابیری اندیشیده‌ایم و به طور مثال کنتورهای کارتی را نصب کرده‌ایم اما دیدیم که باز هم تخلف می‌شود و پیمانکاران ساختمان از خانه همسایه‌ها آب مورد نیاز خود را تهیه می‌کنند. به همین دلیل از شورای شهر تقاضا کردیم که طرحی را مصوب کند که هر متر مکعب آبی که برای ساختمان‌سازی مصرف می‌شود چهار هزار تومان هزینه شود.
 
کمال تبریزی نیز که به دلیل ساخت فیلم طعم شیرین خیال و پاسداشت محیط زیست و آب تقدیر می‌شد طی سخنانی گفت: از برگزارکنندگان بسیار سپاسگزارم اما من فکر نمی‌کنم که این جایزه به من تعلق داشته باشد و قدر من به اندازه چنین جایزه‌ای باشد.
 
وی ادامه داد: فرهنگ‌سازی در حوزه محیط زیست و توجه به مصرف آب بسیار مهم است و امیدواریم با برگزاری چنین جشنواره‌هایی باعث شود همه مردم به بحران پیش‌رو در بخش آب بیشتر توجه کنند و سعی کنیم آب را درست مصرف کنیم. زیرا بحران آب زندگی ما و نسل آینده را تهدید می‌کند.
 
کارگردان سرزمین کهن ادامه داد: من از اینکه در هر جایی به مسئله کمبود آب و مصرف درست آن توجه می‌شود خوشحال می‌شوم و امیدوارم همه ما با توجه به این مسئله هم‌زیستی خوبی کنار هم داشته باشیم.
 
احمدرضا درویش کارگردان فیلم رستاخیز به عنوان فیلم برگزیده شرکت آب و فاضلاب استان تهران و وزارت نیرو تقدیر شد و طی سخنانی گفت: آب در فرهنگ ما نماد مهمی است و اصلی‌ترین عنصر مهمی که در زندگی ما وجود دارد آب است.
 
کارگردان فیلم رستاخیز با اشاره به اینکه این فیلم درباره امام حسین (ع) و روز عاشورا است گفت: هرگاه ما از روز عاشورا یاد می‌کنیم یکی از مسائلی که به یاد ما می‌آید آب است.
 
وی با گلایه از اینکه فیلم رستاخیز هنوزدیده نشده است گفت: آرزوی من دیده شدن این فیلم توسط مردم است و از آنجایی که صدای من به رئیس جمهور نمی‌رسد از جناب چیت‌چیان وزیر نیرو می خواهم که صدای من را به رئیس جمهور برساند و وقتی صدای من به رئیس جمهور نرسد وای به حال افراد دیگری که می‌خواهند حرفشان را به رئیس جمهور بزنند.
 
درویش ادامه داد: از آقای روحانی می‌خواهم تمهیدی فراهم کنند که فیلم رستاخیز توسط مشتاقان آن دیده شود. هرچند همانطور که ساخته شدن این فیلم با مدد از اهل بیت (ع)و کمک عاشقان آن حضرت و مردمی که به امام حسین (ع) عشق می‌ورزند ساخته شد، امید من برای نمایش نیز به همین مردم و تدبیر آقای روحانی است و من امیدی به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای نمایش این فیلم ندارم.
 
نظری نماینده شرکت آب به عنوان حامی مالی و یکی از برگزارکنندگان این جشنواره گفت: متاسفانه عدم توجه کافی به محیط زیست منجر ایجاد معضلات فراوانی شده که نابودی جنگل‌ها به عنوان ریه‌های تنفسی و کمبود منابع آبی کشور از جمله این مشکلات است.
 
وی ادامه داد: ما همواره حامی محیط زیست بوده‌ایم و همکاری ما با این جشنواره به عنوان توجه به ایفای نقش خود در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی است زیرا حفظ درختان و صیانت از فضای سبز به همراه نگهداشت منابع آبی در ایران از اهمیت فراوانی برخوردار است.
 
وی بر لزوم گسترش خدمات نوین پرداخت الکترونیک اشاره کرد و گفت: ما به عنوان شرکتی که این نوع خدمات را به صورت غیر حضوری ارائه می‌دهد معتقدیم گسترش پرداخت‌های غیر حضوری باعث کاهش ترددهای غیر حضوری افراد در شهرها می‌شود و باعث حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی هوا می‌شود و در کنار حفظ منابع طبیعی آسایش و راحتی را در خرید به دنبال دارد.
 
در ادامه از برگزیدگان بخش عکس و فیلم به شرح زیر تقدیر شد:
 
در بخش عکس به صورت ویژه از سوی هیات داوران لوح افتخار و تندیس جشنواره و مجموعه کاملی از لوازم کاهنده مصرف آب به همراه 10 میلیون ریال وجه نقد به صابر قاضی، علیرضا دهقان، سیدمحسن سجادی اهدا شد.
 
همچنین داوران آثار عرفان سامان‌فر، سید صادق حسینی، رامین محمدی، هادی دهقان‌پور، داوود ایزدپناه مورد تقدیر قرار داده و بدون ترتیب به هر کدام از آنها لوح تقدیر، تندیس جشنواره، مجموعه کامل لوازم کاهنده مصرف آب و مبلغ 15 میلیون ریال وجه نقد به آنها اهدا شد.
 
در بخش فیلم هیات داوران به صورت ویژه با اهدای لوح افتخار تندیس جشنواره، مجموعه کامل لوازم کاهنده مصرف آب و مبلغ 15 میلیون ریال از فرهاد عباس‌نژاد برای اثر سبک زندگی، میلاد آذرم‌نیا برای اثر سراب، ایمان بدری‌رمضانی برای اثر راهاب تقدیر کردند.
 
همچنین عرفان فرخی برای فیلم لبخند آبی مقام اول (25 میلیون ریال جایزه)، علیرضا هنرمند برای فیلم اکسیر زندگی (20 میلیون ریال جایزه) نفر دوم، سید علی کمالی محمره برای فیلم روزی بهایش غیرقابل پرداخت می‌شود (15 میلیون ریال جایزه) به عنوان نفر سوم معرفی شدند و هرکدام لوح افتخار، تندیس جشنواره و مجموعه کامل لوازم کاهنده مصرف آب را دریافت کردند.
 
همچنین در این برنامه از فدراسیون کشتی به خاطر حمایت همه جانبه از موضوع آب و استفاده از پتانسیل ملی‌پوشان آزاد و فرنگی در جهت الگوبخشی و فرهنگسازی مصرف بهینه آب تقدیر شد.
 
 پیش از آغاز مراسم، ضیافت افطار برگزار شد و نمایشگاه عکسهای جشنواره با حضور وزیر نیرو و هنرمندان افتتاح شد.
 
در این مراسم افرادی همچون جواد رضویان، رضا کیانیان، کمال تبریزی، احمدرضا درویش، داریوش فرهنگ، علی نیک‌رفتار، ساعد نیکزاد، مجید رجبی‌معمار، علیرضا زرین دست، علیرضا امینی، مهرداد خوشبخت، عباس اکبری، مصطفی عزیزی، سیامک ادیب، مسعود سخایی، حافظ احمدی، داوود امیری، داوود خیام، روح‌انگیز شمس، عباس یاری، هوشنگ گل مکانی، محمدحسین لطیفی، مهدی دلخواسته، مدیران سازمان آب و فاضلاب استان تهران و وزارت نیرو و اهالی رسانه حضور داشتند.
 
دومین جشنواره گزارش یک نگرانی با (نگاه مردمی به بحران کمبود‌ در قالب فیلم و عکس) توسط آب و فاضلاب استان تهران و با همکاری شرکت آسان‌پرداخت برگزار شده است.
 

نظرات بینندگان