arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۷۱۶
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۵ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۰

هکرها به پايگاه اينترنتي اف بي آي امريکا و فاکس نیوز حمله کردند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

گروهی از هکرها به پایگاه اینترنتی پلیس فدرال امریکا، اف بی آی، و همچنین چند شرکت مهم در امریکا و ژاپن حمله کردند.

به گزارش انتخاب به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، مجری این شبکه گفت، حملات اینترنتی به سایت های مراکز مهم و شرکت های چند ملیتی، هیچ علائمی از کاهش یافتن نشان نمی دهد، بلکه اینگونه حملات، اخیراً رو به افزایش گذارده است.

این بار، گروهی از هکرهای رایانه ای که خود را گروه لالزسک معرفی می کنند، به پایگاه های اینترنتی پلیس اف بی آی امریکا، شبکه تلویزیونی فاکس نیوز، شبکه تلویزیونی ملی (دولتی) امریکا، و شرکت نینتودی ژاپن، حمله کردند.

این در حالی است که همین گروه از هکرهای رایانه ای، در هفته گذشته به پایگاه های اینترنتی شرکت های سونی ژاپن و گوگل امریکا، حمله کرده بودند.

ریمی اینوسنتیو، خبرنگار این شبکه گفت، ارزش سهام شرکت سونی که وقوع حملات هکرها را به پایگاه اینترنتی این کمپانی تأیید کرده بود، در بازار بورس توکیو، به شدت کاهش یافت.

شرکت سونی و برخی دیگر از شرکت های نامبرده، اعلام کردند در حال تلاش برای تشدید تدابیر امنیتی مجازی برای بهبود وضع حافظت از پایگاه های اینترنتی خود هستند.

ارزش سهام شرکت نینتودی ژاپن نیز حدود یک و شش دهم درصد در معاملات امروز بازار بورس توکیو، کاهش نشان داد.

این در حالی است که حمله اخیر به پایگاه اینترنتی اف بی آی، بخشی از سایت پلیس فدرال امریکا را در شبکه اینترنت موقتاً از کار انداخت.

گروه هکرهای لالزسک که خود، دارای پایگاه اینترنتی است، از مردم و شرکت ها خواسته تا به این گروهِ اینترنتی، کمک مالی اعطا کنند.

این در حالی است که کارشناسان حقوقی می گویند، وقتی گروهی، دست به حملات هکری گسترده و خطرناک به پایگاه های اینترنتی شرکت ها و مراکز بسیار مهم می‌زند، و سپس درخواست کمک مالی می کند، می توان گفت، این مسئله، بیشتر شبیه به باج خواهی، و نه صرفاً درخواست کمک مالی ساده، است.

گزارشگر این شبکه در خاتمه افزود، کارشناسان امور سایبری می گویند برای افزایش امنیت شرکت هایی که خدمات آن لاین یا برخط ارائه می کنند و همچنین مردم عادی که وارد فضاهای مجازی اینترنتی می شوند، باید رمزهای شرکت ها که به منظور ایجاد تغییرات در سایت هایشان تعبیه شده، و همچنین رمزهای عبور شخصی کاربران اینترنتی برای ورود به صفحات شخصی شان در پایگاه های مختلف ئی میل (پست الکترونیکی) و سایت های اینترنتی، مکرراً تغییر داده شود، تا هکرهای رایانه ای نتوانند این رمزها را بسادگی کشف، و از آن برای منافع خود، بهره برداری و سوء استفاده کنند.

نظرات بینندگان