arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۷۲۳۲
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۲ - ۰۴ تير ۱۳۹۵

حقانی: درختان قطع شده ولیعصر زنده بودند!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران در مورد بازدیدش از محل قطع درختان چهارراه ولعیصر(عج) جزئیاتی را بیان کرد.

به گزارش ایسنا، محمد حقانی در جمع خبرنگاران در مورد وضعیت ناخوش درختان خیابان ولیعصر با بیان اینکه این خیابان از لحاظ ساختاری داری مشکل است گفت: پیاده راه سازی خیابان ولیعصر سبب شده که جدول های بتنی در حلق درختان باشند و با کف سازی بستر جوی نیز مانع از رسیدن آب به درختان شدند.

وی در مورد قطع تعدادی از درختان در محدوده چهارراه ولیعصر (عج) و بازید اخیرش گفت: در  بازدیدی که از محل کاشت  این درختان داشتم متوجه شدم که  این درختان در ظاهر خشک بودند  و شاید حتی اگر من نیز بودم دستور قطع آن را می‌دادم اما بررسی‌ها نشان داد که این درختها هنوز امید به زندگی داشتند و در طوقه خود هنوز زنده بودند.

حقانی در پاسخ به این سوال که با مقصران قطع درختان چهارراه ولیعصر چه برخوردی می‌شود؟ گفت: همان افرادی  که در کمیسیون ماده 7 دستور قطع دادن باید پاسخگو این مسئله باشند.

وی با بیان اینکه از چندین سال پیش پیشنهاد تبدیل خیابان تاریخی ولیعصر(عج) به پیاده راه را مطرح کردم گفت: براین اساس پیشنهاد دادم که که خط مترویی از میدان راه آهن تا میدان تجریش با رعایت نکات ایمنی و استاندارهای حفظ درختان ایجاد شود و این خیابان 17کیلومتری تاریخی با درختان بی نظیر باایجاد برنامه‌های ویژه فرهنگی  و هنری حفظ شود اما مورد توجه قرار نگرفت.

حقانی با انتقاد از نحوه کاشت درختان جدید در این خیابان گفت: درختان جدید را در پیاده روهای خیابان ولیعصر(عج) می کارند و مدعی هستند که آب آلوده است و به جای اینکه سرمنشا آلودگی را رفع کنند نحوه کاشت درخت را تغییر می دهند.

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر با بیان اینکه باید درخت‌های ولیعصر به بستر نهر بازگردند و کف جوی از بتن و مصالح ساختمانی  خالی شود گفت: براساس شناسنامه در این محور تاریخی 60هزار درخت در بستر نهر کاشته شده بود که حالا تنها حدود6هزار درخت باقی مانده که امیدواریم با ساخت و سازهای  در حول این خیابان  و نیلینگ و گوبرداری ها این باقی مانده درختان تاریخی از بین نروند.

وی با باشاره به غفلت مدیریت شهری نسبت به این درختان گفت:  برای مدیریت شهری پروژه هایی همچون بزرگراه صدر،شهرآفتاب و نه حفظ درختان ولیعصر(عج) اهمیت دارد .
نظرات بینندگان