arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۷۳۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۷ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۰
علی‌آبادی قابلیت حضور در اجلاس اوپک را ندارد/

توکلی: استدلال علی‌آبادی از تجاربش به درد امثال خودش می​خورد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: به دلیل اینکه ایران پس از سال‌ها ریاست اوپک را عهده‌دار است، علی‌آبادی برای این کار باید قابلیت داشته باشد، اما علی‌رغم اینکه وی انسان محترمی است، قابلیت لازم را ندارد.

به گزارش انتخاب به نقل از فارس، احمد توکلی نماینده مردم تهران با اشاره به معارفه محمد علی‌آبادی به عنوان سرپرست وزارت نفت، گفت: به لحاظ قانونی معارفه علی‌آبادی مشکلی ندارد اما از لحاظ مصلحتی، بنده معارفه وی را خلاف مصلحت می‌دانم چرا که علی آبادی هیچ تجربه‌ای در این زمینه ندارد و قرار است برای اولین بار اجلاسی را که ریاست آن بر عهده ایران است را اداره کند.

وی با اشاره به اظهارات علی آبادی مبنی بر اینکه آشنایی‌ام به صنعت نفت به سال 54 بازمی‌گردد، اظهار داشت: آیا تجربه 36 سال پیش به درد امروز می‌خورد که وی برود و رئیس اوپک شود؟ اگر 36 سال از سن علی‌آبادی کم کنیم، علی‌آبادی در آن دوران حدود 24 یا 25 سال سن داشته است لذا وی چه تجربه‌ بزرگی آن هم در زمان رژیم شاه می‌توانسته کسب کند.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس تصریح کرد: استدلال علی آبادی به درد رضایت خاطر امثال خودش می‌خورد وگرنه ملت ایران چنین استدلال پوچی را نمی‌پذیرد که کسی بگوید من از سال 54 که مهندس شده و مخزن نفتی کن را ساختم، پس می‌توانم به وزارت نفت رفته و به عنوان نماینده ایران پس از سال‌ها در یک اجلاس بین‌المللی شرکت کنم.

توکلی ادامه داد: ملت ایران نمی‌پذیرد کسی که 36 سال پیش در موقعیت یک مهندس جوان در یک پروژه ساخت مخزن نفتی شرکت داشته است، 36 سال بعد یعنی امروز، می‌تواند رئیس بزرگترین و مهمترین اجلاس شود.

وی خاطرنشان کرد: البته اینکه علی آبادی گفته برنامه‌ای ندارم، درست است چرا که در مرحله سرپرستی هیچ کس برنامه ندارد بلکه باید وزارت نفت را طبق برنامه مدون قبلی اداره کند.

نماینده مردم تهران در مجلس همچنین تأکید کرد: علی‌آبادی اگر بخواهد مسئولیتی برعهده بگیرد، به دلیل وضع استثنایی‌ای که ایران پیدا کرده و پس از سال‌ها کشورمان برای اولین بار ریاست اوپک را عهده دار است، برای این کار باید قابلیت داشته باشد اما علی‌رغم اینکه علی‌آبادی انسان محترمی است، اما قابلیت لازم را ندارد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۷
0
1
ورزش کجا نفت کجا
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۷
0
1
من 36سال در صنعت نفت کار کردم .میدانید شناخت صنایع نفت در زمینه های مختلف نیاز به تجربه بالایی دارد .برای من جای تعجب است کسی که هیجگونه تجربه ای ندارد این سمت را به پذیرد.مثل این است که من با این تجربه در بخش کشاورزی کار کنم. امیدوارم هرچه زودتر یک شخص با تجربه ومتعهد پیدا شود این سمت مهم مملکتی را بعهده بگیرد. انشاالله
نظرات بینندگان