arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۷۳۴۱
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۱ - ۰۵ تير ۱۳۹۵

جدایی طلبان تگزاس امیدوار به استقلال از آمریکا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
جدایی طلبان در تگزاس پس از همه‌پرسی انگلیس به جدایی از ایالات متحده آمریکا امیدوار شدند.

به گزارش انتخاب، تصمیم انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا جدایی طلبان در ایالت تگزاس آمریکا را به تکرار درخواست استقلال ایالتشان از آمریکا تشویق کرده است.   
 
دانیل میلر رئیس جنبش ملی گرای تگزاس گفت همه پرسی که سران انگلیس برگزار کردند می تواند الگویی برای تگزاس باشد که اقتصاد آن با ظرفیتی در حدود یک تریلیون و 600 میلیارد دلار در سال می رسد و در بین 10 اقتصاد بزرگ جهان قرار خواهد گرفت.     
 
تگزاس در بین سالهای 1836 تا 1845 ایالتی مستقل بود.    
 
به گزارش خبرگزاری رویترز از آستین (تگزاس) ، این جنبش روز جمعه اعلام کرد :« جنبش ملی گرای تگزاس رسما از فرماندار ایالت می خواهد از برگزاری همه پرسی مشابه برای شهروندان در تگزاس حمایت کند.»    
 
هنوز امکان تماس با دفتر گرگ ابوت Greg Abbott فرماندار تگزاس برای درخواست توضیح در این خصوص فراهم نشده است.    
 
این جنبش که ادعا می کند حدود 250 هزار طرفدار دارد پیش از این در برگزاری رای گیری برای جدایی در نوامبر گذشته شکست خورده بود اما میلر گفت این جنبش قصد دارد با کمک گرفتن از نتیجه همه پرسی انگلیس تلاش خود را در انتخابات بعدی در سال 2018 تکرار کند.    
 
کارشناسان قانون اساسی آمریکا می گویند هیچ ایالتی از ایالات متحده آمریکا نمی تواند جدا شود اگرچه این مسئله در طول تاریخ این کشور مانع ارائه صدها درخواست جدایی طلبانه نشده است.   
 
نظرسنجی که اپسوس ، رویترز در سال 2014 برگزار کرد نشان می دهد حدود یک چهارم آمریکاییها از خروج ایالتشان از ایالات متحده آمریکا حمایت می کنند.   

نظرات بینندگان