arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۷۴۷۰
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۹ - ۰۵ تير ۱۳۹۵

نیروهای عراقی به ورودی ‌های شرقاط رسیدند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نیروهای عراقی روز شنبه در ادامه پیشروی های خود به سمت موصل، به ورودی ‌های شرقاط رسیدند و کنترل مهمترین نقاط مسیری که استان نینوا به استان صلاح الدین متصل می ‌کند را در اختیار گرفتند.
 
به گزارش انتخاب به نقل از المیادین، نیروهای عراقی پس از آزادسازی دو روستای «البوعمیره» و «العین البیضاء» در شمال صلاح الدین از دست داعش به ورودی های شرقاط رسیدند.

همچنین نیروهای عراقی حمله تروریست های داعش به منطقه «زرکه» در صلاح الدین را دفع کردند.

نیروهای عراقی امروز در ادامه پیشروی های خود منطقه «حی معلمین» در فلوجه را به طور کامل از دست تروریست های داعشی آزاد کردند.

در این راستا سلیم الجبوری رئیس پارلمان عراق روز شنبه برای اطلاع از مقدمات عملیات آزادسازی موصل به شهرستان «المخمور» در جنوب نینوا رفت.

همچنین خالد العبیدی وزیر دفاع عراق وارد مقر فرماندهی عملیات نینوا شد تا در جریان روند پیشروی نظامی به سمت جنوب موصل قرار گیرد.

وی از پیشرفت‌های حاصله در شمال صلاح‌الدین ابراز خرسندی کرد.

عملیات آزادسازی فلوجه از تصرف گروه تروریستی داعش از 23 می (سوم خرداد ماه) آغاز شده است.

با توجه به اهمیت شهر فلوجه برای گروه تروریستی داعش و حامیان منطقه ای آن ٬به نظر می رسد، کار داعش عملا در عراق پایان یافته است و عملیات پیش رو در استان نینوا و مرکز آن موصل چندان دشوار نباشد؛ عملیاتی که نخست وزیر عراق و فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور وعده قریب الوقوع بودن آن را داده است.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان