arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۷۵۶۸
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۲ - ۰۶ تير ۱۳۹۵

اوباما برای ایالت ویرجینیای غربی حالت فاجعه اعلام کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس جمهور آمریکا ضمن اعلام حالت فاجعه در ایالت ویرجینیای غربی، اجازه داده است تا کمک‌های فدرال در اختیار ۳ منطقه این ایالت قرار بگیرد که بیشترین خسارات را از این سیل متحمل شده‌اند.

به گزارش انتخاب، در حالی که وقوع سیل شدید و سهمگین در مناطق وسیعی از ایالت ویرجینیای غربی موجب مرگ حداقل 24 نفر شده و تعداد زیادی از خانه ها تخریب یا با خسارات زیادی روبرو شده است، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا به حانواده های قربانیان این حادثه تسلیت گفت.
 
اوباما ضمن اعلام حالت فاجعه در ایالت ویرجینیای غربی، اجازه داده است تا کمک های فدرال در اختیار 3 منطقه این ایالت قرار بگیرد که بیشترین خسارات را از این سیل متحمل شده‌اند. کمک‌های فدرال برای تعمیر و بازسازی واحدهای مسکونی و ساخت خانه های موقت هزینه خواهد شد.
 
کمک های فدرال همچنین در اختیار مقام‌های ایالتی قرار خواهد گرفت تا به وضعیت فاجعه بار ساکنان مناطق سیل زده رسیدگی کنند.
 
روز شنبه مقام های رسمی آژانس مدیریت بحران آمریکا وارد ایالت ویرجینیای غربی شدند تا میزان خسارات وارد شده به زیرساختها را ارزیابی کنند.
 
اریک شولتز سخنگوی کاخ سفید نیز با انتشار بیانیه ای تاکید کرد: باراک اوباما روز شنبه با ارل ری تامبولین فرماندار ویرجینیای غربی به صورت تلفنی گفتگو کرده است.
 
اوباما در این گفتگو بر تعهد کاخ سفید برای تامین منابع مالی مورد نیاز ایالت ویرجینیای غربی تاکید کرده است.
 
تا عصر شنبه بیش از 24 هزار واحد مسکونی و مغازه در این ایالت بدون برق بوده اند. بسیاری از مناطق ویرجینیای غربی نیز از دسترسی به آب سالم محروم هستند.
 
نیروهای امداد و نجات و گارد ساحلی آمریکا با استفاده از بالگرد و قایق در حال نجات افرادی هستند که در این سیل سهمگین گرفتار شده اند.
 
تامبلین دستور احداث جاده های موقت را برای دسترسی به مناطق سیل زده صادر کرده است. بخش ایالتی وزارت امنیت داخلی آمریکا نیز اعلام کرد که در این حادثه حداقل 24 نفر تاکنون جان خود را از دست داده اند. به 100 واحد مسکونی خسارات سنگینی وارد یا به طور کلی تخریب شده است.
 
تامبلین در 44 منطقه از 66 منطقه ویرجینیای غربی حالت فوق العاده اعلام کرده است.
 

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان