arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۷۶۰
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۲ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۰

پیشنهاد اجازه کاندیدا شدن زنان در انتخابات در مجلس عربستان

خبر باورنكردنی است اما ظاهرا زنان عربستان در قرن بیست و یك اجازه یافته اند همانند سایر مردم دنیا كاندید نمایندگی مجلس شوند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خبر باورنكردنی است اما ظاهرا زنان عربستان در قرن بیست و یك اجازه یافته اند همانند سایر مردم دنیا كاندید نمایندگی مجلس شوند.

به گزارش برنا به نقل از الجزیره، مجلس مشورتی عربستان دیروز دوشنبه پیشنهاد كرد زنان عربستانی بتوانند در انتخابات شهرداری آینده نامزد شده و رای دهند.

این در حالی است كه پادشاه عربستان سعودی عبدالله بن عبدالعزیز فرمانی صادر كرده است كه بر اساس آن زنان سعودی تنها می توانند در برخی از زمینه ها فعالیت كنند.

بر اساس بیانیه دیروز مجلس مشورتی عربستان این مجلس موافقت كرد كه وزارت امور شهرداری و روستایی بر اساس احكام شریعت اقدامات لازم را برای افزایش رای دهندگان زن در انتخابات شهرداری اتخاذ كند.

از سوی دیگر محمد المهنا سخنگوی رسانه ای مجلس مشورتی گفت این توصیه عمومی است و ربطی به انتخابات كنونی ندارد بلكه توصیه ای برای انتخابات آینده نیز می باشد.

در همین راستا، صدها نفر از زنان سعودی در سرتاسر عربستان به جنبشی در اینترنت با نام «كشورم» پیوسته اند تا اعتراض خود نسبت به كنارگذاشتن آنها از انتخابات را اعلام كنند.

نظرات بینندگان