arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۷۶۸۸
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۰ - ۰۷ تير ۱۳۹۵

وزیر نفت: موافق اعدام بابک زنجانی نیستم / اعدام این فرد جعبه‌سیاه را از بین می‌برد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ایسنا: حدود یک سال به پایان زمان فعالیت دولت یازدهم باقی مانده‌است. طی سه چهارم از مسیر، قطار دولت را به جایی رسانده که باید چشم‌انداز مقصد روشن‌تر از قبل باشد. شیخ‌الوزرای دولت که عمر وزارتش حالا از سه دهه گذشته است،‌برای نخستین بار از زمان قبول مسئولیت در دولت یازدهم به یک رسانه رفت تا از کارهای انجام شده و روی زمین مانده صنعت نفت بگوید. از اینکه چه اولویت‌هایی تا سال آینده دارد و چه کارهایی دوست داشته انجام بده و هنوز پرونده شان باز مانده است.

بیژن زنگنه از این‌که پرونده برخی امروز مانند افزایش ضریب بازیافت میادین هنوز باز مانده است ابراز تاسف کرد. او از دستاوردهای دولت تدبیر و امید در صنعت نفت تعریف کرد و اولویت های آینده این صنعت را مورد بررسی قرار داد. در پایان هم پاسخ مبهمی به یک سئوال روشن داد: این‌که اگر حسن روحانی مسئولیت دولت دوازدهم را در دست بگیرد، بازهم وزیر نفت کابینه زنگنه خواهد بود یا نه!

در دوران تحریم برای ایران مثل قرار گرفتن ته چاه بوده است و ته چاه نمی‌توان فوتبال بازی کرد! آنجا باید تنها خودت را نجات دهی و زنده نگه داری.

ایران ظرف سه ماه توانست تولید خود را به ۳.۸ میلیون بشکه در روز برساند و  از سوی دیگر صادرات نفت خام خودرا نیز به ۲ میلیون بشکه در روز رساندیم.

مسئله قیمت برای ما تعیین کننده نیست و برای ما نفت ۷ دلاری نیز مناسب است.

قیمت بالای نفت به ضرر تولیدکنندگانی است که نفت ارزان تولید می‌کنند.

دولت پیشنهاد تک‌نرخی شدن بنزین را به مجلس می‌برد.

بابک زنجانی هنوز در زندان است و هیچیک از بدهی های خود را تسویه نکرده است.

ما علاقه ای نداریم که ایشان اعدام شود چرا که زنجانی در حال حاضر مثل جعبه سیاهی است که با اعدام شدن گم می شود.


نظرات بینندگان