arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۷۷۳۱
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۲ - ۰۷ تير ۱۳۹۵

پس از شهادت سه محیط بان؛ لایحه جدید زیست محیطی در راه مجلس

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: تا رسیدگی کامل و احقاق حقوق حقه محیط‌بان شهید و اجرای عدالت، کار را دنبال خواهیم کرد.

به گزارش انتخاب، معصومه ابتکار با بیان این‌که برای حمایت بیشتر از محیط بانان لایحه‌ای به مجلس ارسال شده است، گفت: همچنین به‌روز کردن تجهیزات محیط بانان نیز در دستور کار قرار گرفته است.
 
معاون رئیس جمهور تاکید کرد: تلاشگران برای حفاظت از محیط زیست و طبیعت، مظلوم واقع شده اند و همواره تهدید می شوند که نمونه آن محیط بان شهید هرمزگانی است.
 
ابتکار افزود: مخاطرات و تهدیدات بسیاری وجود دارد، کسانی هستند که برای محیط زیست و طبیعت فعالیت می کنند و مظلوم واقع شده اند و همواره تهدید می شوند که نمونه آن محیط‌بانان شهید کشورمان هستند و تمام کسانی که از این ناحیه آسیب دیده اند هم گواه این مدعا هستند
 
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه این تهدیدها و آسیب ها ادامه دارد، تاکید کرد:‌ کسانی هستند که انصار خدا محسوب می شوند و در کنار آنها کسانی هم هستند که میراث طبیعی ایران را که سرمایه ای برای کشور است و خداوند در اختیار ما قرار داده، حفاظت کرده و در مقابل تهدیدها و آسیب و فشارها و تحریم ها مقاومت می کنند.
 
وی محیط بانان را نماد شجاعت، دانایی و ایستادگی نام برد که به وظیفه خود که حفاظت از عرصه های ایران است، همچون سربازان وطن عمل می کنند.
 
معاون رئیس جمهوری تاکید کرد:‌ این توجه نباید در حد حرف باقی بماند و همه ما در سنگر دفاع از محیط زیست ایران با بهترین کارایی و توانمندی خود، با تمام ظرفیت فکری و جسمی به این مسئولیت خطیر بپردازیم.
 
ابتکار با بیان این‌که محیط‌بانان شهید در مسیر حق، استقامت و پایداری کرده‌ و برای حفاظت از داشته‌ها و آسایش مردم و حفظ محیط زیست جان خود را با مخاطره مواجه کرده‌اند، گفت: محیط بانان به حمایت مردم نیاز دارند؛ آن ها جان خود را دادند تا از انفال الهی دفاع کنند.
 
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: محیط‌بانان افرادی هستند که به منظور حفظ محیط زیست و منابع طبیعی در مقابل تهدید، طمع‌ها، تهمت‌ها و تخریب‌ها شجاعانه ایستادگی می کنند، این افراد با سربازان وطن که به نوعی از مرز و بوم این کشور دفاع می‌کنند، تفاوتی ندارند.
 
وی ادامه داد: تلاش دولت یازدهم در راستای ارتقای جایگاه شغلی و معیشتی محیط‌بانان قابل تقدیر است؛ چرا که در سراسر کشور محیط‌بانان اقدامات ارزنده و مطلوبی را برای حفظ عرصه‌های طبیعی انجام داده‌اند.
 
ابتکار با بیان اینکه دولت یازدهم تحت عنوان دولت محیط زیست پای به عرصه فعالیت نهاده است، گفت: همه افراد، نهادها و دستگاه‌های اجرایی باید نسبت به عملی شدن این شعار اهتمام جدی داشته باشند که به اهداف عالی مدنظر در حوزه محیط زیست دست پیدا کنیم.
 
وی افزود: محیط‌بانان در سنگر دفاع از طبیعت ایران با توانمندی‌های بالای خود وظایف خطیری را انجام می‌دهند.
 
معاون رئیس جمهور با تاکید بر پیگیری موضوع شهادت دو محیط بان هرمزگان، ادامه داد: تا رسیدگی کامل و احقاق حقوق حقه این محیط‌بانان شهید و اجرای عدالت، کار را دنبال خواهیم کرد.
 
ابتکار در پایان با بیان این‌که از همه ابزارهای قانونی در مسیر اجرای عدالت در مورد محیط‌بانان بهره‌خواهیم برد، بیان کرد: دولت به‌زودی لایحه مربوطه را برای توجه بیشتر به محیط‌زیست و اصلاح قوانین مورد نظر ارائه خواهد داد.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان