arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۷۸۸۴
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۰ - ۰۸ تير ۱۳۹۵

مگس‌های سفید همچنان مهمان پایتخت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس اداره محیط زیست تهران در مورد وضعیت مگس های سفید در پایتخت با شروع فصل گرما گفت:‌ تابستان امسال هم شاهد حضور سفید بالکها در پایتخت خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمد حسین بازگیر با اشاره به اینکه اینگونه حشرات عمدتا از آفات مزارع کشاورزی و سمپاشی های بی رویه برای مبارزه با آفات بوجود می آیند افزود: برای شناسایی و کاهش اینگونه حشرات مزاحم اقدامات و پژوهش‌های علمی زیادی صورت گرفته تا جایی که سال گذشته کارگروه مبارزه با این آفات با همکاری شهرداری تهران، محیط زیست و جهاد کشاورزی تشکیل شده است.

وی با اشاره به عملکرد کارگروه مبارزه با مگس های سفید ادامه داد: روش های مبارزه با طغیان این حشرات که باعث مزاحمت در محیط های شهری می شوند موسسه دفع حشرات است و با کارهای تخصصی که در این زمینه صورت گرفته در نظر داریم برای همیشه این موجودات مزاحم را از بین ببریم.

بازگیر با توجه به اقدامات صورت گرفته از سوی شهرداری برای از بین بردن این حشرات اظهار داشت: با توجه به اینکه شهرداری متولی اجرای فضای سبز است تاکنون کارهای موثری برای جلوگیری از پیشرفت سفید بالکها انجام داده که نصب نوارچسب های زرد رنگ بر روی درختان سطح شهر نشان از این است که سفیدبالکها در کدام منطقه بیشتر هستند.

رئیس محیط زیست شهر تهران ادامه داد: استفاده از سموم و روش های شیمیایی و شستشو با شوینده‌های زیاد میسر نیست چراکه در محیط شهری هستیم و سلامت شهروندان را تهدید می کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با همکاری کارگروه سفیدبالکها و تقویت اقدامات عملی بتوانیم این موجودات ریز را در مقایسه با سال گذشته کنترل کنیم.
نظرات بینندگان