arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۷۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۴ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۰

شاگرد مصباح، کیفرخواست مشایی را تهیه کرد

از معاونت اولی و عزل وی با نظر ولی فقیه گرفته تا موضوع عزل وزیر اطلاعات و حدیث خانه‌نشینی رئیس‌جمهور؛ موضوعی که متدینان و اصول‌گرایان را به شدت نگران کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شاگرد مصباح یزدی و دبیر سیاسی هفته‌نامه پرتو سخن کیفرخواست علیه مشایی را تهیه و در یک دادگاه فرضی در وبلاگ خود آن به نقل از مدعی العموم قرائت کرد.

به گزارش انتخاب؛ روانبخش در وبلاگش نوشت: از زمان تشکیل دولت دهم، ماجراهای اسفندیار رحیم مشایی به صورت موضوعی پر تنش برای نظام اسلامی در آمده است.

از معاونت اولی و عزل وی با نظر ولی فقیه گرفته تا موضوع عزل وزیر اطلاعات و حدیث خانه‌نشینی رئیس‌جمهور؛ موضوعی که متدینان و اصول‌گرایان را به شدت نگران کرده است.

اکنون پس از اثبات برخی مسائل و ارائه سندهایی در بعضی محافل، از دستگیری وی سخن به میان می‌آید. چنانچه این فرصت فراهم گردد و رئیس جمهور محترم، پشتیبانی خود را از این عنصر معلوم‌الحال بردارد، مدعی‌العموم باید کیفر خواستی روشن و منطقی ارائه کند تا وی نتواند با شعارهای عوام پسند، افکار عمومی را بفریبد. اکنون فرض می‌کنیم دادگاه تشکیل شده و می‌خواهند کیفر خواست تنظیم شده را قرائت کنند. این کیفرخواست دارای چه موادی می‌تواند باشد.

وی در ادامه اتهامات مشایی را به شرح زیر دسته‌بندی کرده است:

1. فرصت‌سازی برای دشمن: ‌هر زمان که فرصت طلایی برای جمهوری اسلامی به وجود می‌آید، رحیم مشایی با طرح یک موضوع فرعی اذهان مردم را به سمت آن می‌کشاند و در مقابل، برای دشمن فرصتی فراهم می‌کند تا بتواند خودش را بازسازی کند...

2. شکستن قبح گناه و...: رحیم مشایی از زمان ریاستش بر میراث فرهنگی تا کنون کارهایی انجام داده که حاصل آن، شکستن قبح گناه بوده است که خود می‌تواند به عنوان یکی از مواد کیفر خواست قرار گیرد. حضور وی در مراسم رقص ترکیه که تصاویر آن موجود است، ارتباط بر قرار کردن با برخی هنرپیشه‌های زن و پرداخت وام به برخی از آنها و عکس گرفتن با هدیه تهرانی و... تبلیغ موسیقی و دادن فتوا به حلیت آن و پخش سی دی این سخنرانی در میان مردم و در همین راستا قابل بررسی است.

3. صرف هزینه‌های هنگفت در استان‌ها و شهرستان‌ها: دادن هدایای میلیونی به برخی افراد مؤثر درجهت فراهم کردن زمینه برای انتخابات مجلس نهم و ریاست جمهوری دهم. دستگاه قضایی باید از وی بخواهد که این پول‌ها و اعتبارات از کجا تأمین شده است؟

4. ارتباط با مرتاضان و جن‌گیران: ... ارتباط با شبکه جن‌گیران در راستای چه اهدافی صورت پذیرفته است؟ دستگاه قضایی و دستگاه‌های اطلاعاتی می‌توانند اسناد و مدارک آن را در اختیار افکار عمومی قرار دهند تا وی نتواند با مظلوم نمایی آن را منکر شو‌د.

5. دورویی و فریب افکار عمومی: رحیم مشایی با نفوذ در جریان اصول‌گرایی و ‌مناصب مهم نظام، همواره تلاش کرده است از خود چهره‌ای مومن و انقلابی و ولایی ارائه دهد. او با شعار اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر و... در ابتدای سخنرانی‌هایش و دائم‌الذکر بودن و قرائت قرآن و...‌، خود را یک فرد برجسته و با سخنرانی‌های مستمر درباره دین و اخلاق، خود را یک نظریه‌پرداز متخصص جلوه داده و در این قالب، با ارائه نظریات فاسد و واضح البطلان، گمراهی عده‌ای را موجب شده است.

6. ضربه زدن به گفتمان عدالت و ایجاد روحیه بدبینی و نومیدی در مردم: ... خوشبختانه رئیس جمهور توانست در مدت کوتاهی گام‌های بلندی در این راستا بردارد و مردم را نسبت به رأی خود خشنود و به آینده امیدوار سازد. ولی با نفوذ این فرد در ریاست جمهوری، ملاک گزینش در پست‌های حساس دولتی، نزدیکی به رحیم مشایی قرار گرفت و هرکس منتقد وی بود، از پست خود عزل می‌شد، هر چند برادر رئیس جمهور (داوود احمدی نژاد) باشد....شعار عدالت محوری و مبارزه با باندهای مخوف فساد به تدریج رنگ می‌بازد و افرادی در کنار دست رئیس جمهور متهم به فساد‌های سنگین مالی می‌شوند که طی برخی اسناد منتشره، لیدر جریان انحرافی نیز در آن دست دارد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۸
0
0
آقاي روانبخش ، توجه داشته باشيد اين كارهاي جناب مشايي تحت حمايت دولت و با زمينه اي كه دولت در اختيار او قرار داده انجام گرفته
نظرات بینندگان