arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۸۱۹۱
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۶ - ۰۹ تير ۱۳۹۵

القاعده؛ "آمریکایی‌های سفیدپوست را هدف بگیرید"

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
گروه تروریستی القاعده با تقدیر از عامل تیراندازی مرگبار ایالت فلوریدا از نیروهایش خواست تا به جای اقلیت‌ها، آمریکایی‌های سفیدپوست را هدف بگیرند.

به گزارش انتخاب، گروه تروریستی القاعده، عامل تیراندازی مرگبار به کلوب همجنس‌گرایان در شهر اورلاندوی ایالت فلوریدا را ستود. با این حال القاعده از عمر متین 29 ساله به دلیل هدف گرفتن همجنسگرایان انتقاد کرده و گفت که مهاجمان تک‌رو باید آمریکایی‌های سفیدپوست را مورد حمله قرار داده و از حمله به اقلیت‌ها بپرهیزند.
 
به گفته این گروه، چنین اقدامی موجب می‌شود تا هیچکس حمله تروریستی آنها را مرتبط با جرایم که از سر تنفر صورت می‌گیرد، نداند.
 
گروه "القاعده در شبه جزیره عرب" با انتشار مطلبی در مجله آنلاین این گروه، خواستار آن شد تا تروریست‌های "خود هدایت‌شده" بیشتری در آمریکا دست به کشتار بزنند.
 
در این مقاله با عنوان "راهنمای الهام‌بخش: عملیات اورلاندو"، این گروه تروریستی از تروریست‌ها خواست تا از هدف گرفتن مکان‌ها و یا تجمعاتی که محل تردد اقلیت‌هاست خودداری کنند چرا که اگر همجنس‌گرایان و یا لاتین‌تبارها هدف قرار بگیرند، دولت فدرال از آن بهره‌برداری خواهد کرد.
 
در این مجله آنلاین از حمله اورلاندو تقدیر شده اما از تروریست‌ها خواسته تا "آنگلو ساکسون‌ها" را هدف بگیرند.
 
عمر متین 29 ساله افغان تبار، در حمله 12 ژوئن 49 تن را در کلوب شبانه اورلاندو کشت و 53 تن دیگر را زخمی کرد. گرچه او طی تماسی با فوریت‌های پلیس با گروه تروریستی داعش اعلام بیعت کرد اما دادستان کل آمریکا گفت که این حمله یک جرم مرتبط با تنفر از همجنس‌گریان بوده است.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان