arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۸۲۲۹
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۹ - ۰۹ تير ۱۳۹۵

مشارکت 15 هزار نیروی داوطلب در آزادسازی استان نینوا در عراق

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
«سلطان العاکوب» استاندار نینوا روز چهارشنبه از مشارکت 15 هزار نفر از نیروهای داوطلب در عملیات آزادسازی این استان از دست گروه تروریستی داعش و حفظ امنیت آن بعد از آزادسازی خبر داد.
 
به گزارش انتخاب به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، وی افزود: نیروهای مبارزه تروریسم عراق امروز روستاهای نزدیک شرقاط در استان صلاح الدین در شمال عراق را به کنترل خود درآوردند.

بر همین اساس عبد الغنی الاسدی فرمانده نیروهای مبارزه با تروریسم گفت که این نیروها با تروریست ها درگیر شدند که بر اثر آن ده ها تروریست کشته شدند و سه روستا در نزدیکی چهارراه شرقاط به کنترل این نیروها درآمد.

همچنین «هادی زریج» فرماندهی پلیس استان الانبار روز چهارشنبه اعلام کرد که نیروهای نظامی و عشایر عراق تلاش تروریست های داعش برای حمله به منطقه عامریه در جنوب فلوجه را ناکام گذاشته و 450 خودروی بمب گذاری را منهدم کردند.

وی افزود: نیروهای نظامی و عشایر با پشتیبانی نیروی هوایی عراق و ائتلاف بین المللی ضد داعش حمله گسترده گروه تروریستی – تکفیری داعش به ناحیه عامریه در جنوب فلوجه را خنثی کردند.
از سوی دیگر، هشام الهاشمی کارشناس مسائل امنیتی گفت که حدود 90 درصد از سرکرده ها داعش کشته شده اند و تا کنون 39 نفر از 43 نفری که این گروه تروریستی را تأسیس کردند، کشته شده اند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان