arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۸۴۱۷
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۸ - ۱۰ تير ۱۳۹۵

پوتین: آینده سوریه سرنوشت منطقه را مشخص می‌کند/ترکیه عذرخواهی کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس جمهور روسیه اظهار داشت که آینده سوریه ممکن است آینده کل منطقه را مشخص کند لذا همکاری و تلاش بین‌المللی مشترک برای حل بحران سوریه ضروری است. 
 
به گزارش انتخاب، به نقل از سایت خبرگزاری سوریه (سانا)، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در سخنرانی خود در برابر سفیران روسیه در کشورهای دیگر گفت: غرب از "قدرت خشنی" استفاده می‌کند که منجر به ظهور تروریست‌هایی در کشورهای مختلف می‌شود نظیر آنچه که در لیبی رخ داد و کشورهایی هستند که به دنبال نقض قوانین نظم دهنده به روابط میان کشورها هستند که از آن درگیری بین‌المللی جدید زاییده می‌شود.
 
پوتین گفت: ارتش و دیپلماسی روسیه از دولت سوریه محافظت می‌کند.
 
پوتین تصریح کرد که مشارکت روسیه در سوریه مانع از دخالت نظامی غیرقانوی در امور سوریه شد. تروریست‌ها دست خود را به سوی سلاح‌های شیمیایی دراز کرده‌اند و به دنبال استفاده از تلاش‌ها برای مصادره دموکراسی به خاورمیانه هستند.
 
وی ادامه داد که سرنوشت جنگ علیه داعش در خاک سوریه مشخص خواهد شد. باید جبهه گسترده‌ای برای مبارزه با تروریسم تشکیل شود. راه حل نهایی برای بحران سوریه همچنان دور از دسترس است.
 
پوتین تاید کرد که بعد از پیوستن پاکستان و هند به سازمان شانگهای حالا نوبت ایران است. ایران باید بخشی از مشارکت گسترده اوراسیا باشد.
 
وی در ادامه اظهار داشت که ترکیه به خاطر ساقط کردن جنگنده روسی عذرخواهی کرد.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان