arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۸۴۳۵
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۲۰ - ۱۰ تير ۱۳۹۵

آمار تلفات درگیری‌های حلب اعلام شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 دیده بان حقوق بشر سوریه روز پنجشنبه از کشته شدن حدود 70 نفر از نیروهای دولتی سوریه و گروه های مسلح مخالف در درگیری های 24 ساعت گذشته در حلب در شمال سوریه خبر داد. رامی عبد الرحمن مدیر دیده بان حقوق بشر سوریه سازمانی که با شبکه گسترده منابع سوری در ارتباط است اعلام کرد از نیمه شب چهارشنبه در درگیری هایی که در منطقه کشاورزی ملاح در شمال حلب روی داد 39 نفر از اعضای گروه های مسلح و 30 نظامی و شبه نظامی طرفدار حکومت سوریه کشته شدند.

 وی همچنین از کشته شدن تکفیری های عضو جبهه النصره شاخه القاعده در سوریه خبر داد اما به شمار دقیق آنها اشاره نکرد.

نیروهای حکومت سوریه از چند ماه قبل تلاش می کنند شهر حلب را به ویژه با بستن راه تدارکاتی بین مناطق تحت کنترل گروه های مسلح و ترکیه به صورت کامل محاصره کنند.

نیروهای دولتی با پشتیبانی جنگنده های خود و هواپیماهای روسیه از حدود یک هفته قبل تلاش می کنند منطقه ملاح را تحت کنترل در آورند و جاده کاستیلو جاده تدارکاتی اصلی مناطق شورشی حلب را قطع کنند.

اما آنها بار دیگر شکست خوردند. نیروهای طرفدار حکومت سوریه در شمال این منطقه پیشروی کرده بودند اما روز چهارشنبه در برابر حمله گسترده گروه های مسلح از جمله النصره و متحدان اسلام گرای این گروه از جمله احرار الشام و فیلق الشام عقب نشینی کردند. ارتش سوریه از دو سال قبل چند بار تلاش کرده است این منطقه را تصرف کند اما موفق نشده است.

پایگاه اینترنتی طرفدار دولت موسوم به المصدر نیوز اذعان کرد « ارتش سوریه در برابر ضد حمله گروه های مسلح از جمله النصره از مزارع ملاح عقب نشینی کرده است .»

بخش بزرگی از استان شمالی حلب تحت کنترل جبهه النصره و متحدان اسلام گرای آن است. اما حلب مرکز این استان که پایتخت اقتصادی سابق سوریه به حساب می آید از ژوئیه 2012 به دو بخش تحت کنترل گروه های مسلح و ارتش سوریه تقسیم شده است.


منبع: خبرگزاری صداوسیما
نظرات بینندگان