arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۸۴۶۹
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۲۳ - ۱۰ تير ۱۳۹۵

مخالفت مسکو با ورود ناتو به بحران سوریه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روسیه اعلام کرد به عنوان همپیمان نظامی دمشق که منطبق با قوانین و مقررات بین المللی در سوریه اقدام می کند، با هرگونه عملیات سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در خاک این کشور مخالف است.

 الکساندر گروشکو نماینده روسیه در ناتو امروز (پنجشنبه) گفت: مسکو مخالف ورود ناتو به بحران سوریه است و باید به این واقعیت توجه کرد که فقط روسیه مطابق معیارهای بین المللی و در توافق با دولت روسیه در این زمینه اقدام می کند.

بنا به اعلام خبرگزاری ریانووستی، وی در جمع خبرنگاران افزود: مسکو در چارچوب همکاری قانونی در سوریه وارد عمل شده است و برای گشت های هوایی ناتو پیرامون مرزهای سوریه نیز باید مطابق توافق های این پیمان و روسیه در زمینه پیشگیری از بروز سوانح هوایی عمل کرد.

کشورهای اصلی عضو پیمان ناتو از جمله آمریکا، فرانسه، انگلیس و ترکیه همراه عربستان اعضای پیشگام کشورهای ضد سوری هستند که از پنج سال پیش با طرح لزوم تغییر حکومت سوریه، سبب شدند هزاران تروریست تکفیری از سراسر جهان حتی اروپا و آمریکا با سازماندهی در گروه های تروریستی بویژه داعش و جبهه النصره، این کشور را به جنگ داخلی بکشانند که تاکنون ده ها هزار نفر کشته و میلیون ها سوری آواره شده اند.

این تروریست ها با استفاده از همکاری های اطلاعاتی، مالی و تسلیحاتی گسترده و همیشگی کشورهای گروه ضد سوری توانستند افزون بر سوریه، مناطق زیادی از عراق را نیز اشغال کنند.
منبع: ایرنا
برچسب ها: مسکو ، داعش ، ناتو
نظرات بینندگان