arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۸۴۹۷
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۰ - ۱۱ تير ۱۳۹۵

آماده‌باش بیمارستان‌ها در خوزستان/احتمال ورود موج جدید گردوخاک از عراق

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: با تداوم افزایش دما در سطح استان تمهیداتی از قبیل هماهنگی‌های لازم با دانشگاه علوم پزشکی برای آمادگی و استقرار تیم‌های عملیاتی به صورت شبانه روزی در بیمارستان‌ ها انجام شد.

هاشم بالدی  با اشاره به موج جدید گرمای شدید هوا در خوزستان اظهار داشت: مدیریت بحران استانداری خوزستان در ابتدای هفته اطلاعیه‌ای را  بر اساس پیش بینی‌های سازمان هواشناسی مبنی پیش‌بینی وقوع پدیده گردو غبار و افزایش دما در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه هفته جاری؛ برای آمادگی در برابر حوادث به تمامی دستگاه‌های اجرایی استان ارائه داد.

وی افزود: امروز نیز از سوی ستاد مدیریت بحران استانداری اطلاعیه‌ای مبنی بر آمادگی دستگاه‌های اجرایی در برابر افزایش دما و همچنین وقوع پدیده ریزگردها در حال تدوین است و به محض تکمیل به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان با بیان اینکه پیش بینی می‌شود هوای استان تا یک شنبه هفته آینده غبارآلود باشد، گفت: با تداوم افزایش دما در سطح استان تمهیداتی از قبیل هماهنگی‌های لازم با دانشگاه علوم پزشکی برای آمادگی و استقرار تیم‌های عملیاتی به صورت شبانه روزی در بیمارستان‌ ها انجام شد و همچنین قرار است که امروز از طریق  صداوسیمای خوزستان  آموزش‌هایی برای جلوگیری از گرمازدگی به شهروندان ارائه شود.

وی افزود: با توجه به اینکه تعطیلی رسمی ادارات استان راس ساعت 14:30 دقیقه ظهر است و اوج افزایش دما حوالی ساعت 15 عصر است برنامه‌ای برای تعطیلی ادارات نداریم ولی در صورتی که زمان افزایش دما ساعت کار اداری کارکنان ادارات باشد حتما با دستور استاندارخوزستان ، ادارات نیز تعطیل می‌شوند.

بالدی عنوان کرد: به منظور جلوگیری از عارضه گرمازدگی کارکنان در کارگاه‌ها و بنگاه‌های کسب و کار کوچک به اداره کل تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی درخواست نظارت بر صنایع را دادیم.

وی بیان کرد: از اواخر روز جمعهپدیده گردغباری از طرف کشورعراق آسمان استان را فرا می‌گیرد و شدت پدیده گرد و غبار به میزانی نیست که باعث لغو پروازها شود ولی در صورت شدت گرفتن میزان گردو غبار تمهیدات لازم با دستور استاندار انجام می‌شود.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان