arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۸۵۵۶
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۳ - ۱۱ تير ۱۳۹۵

دستگیری 11 خارجی دیگر در ترکیه به اتهام همکاری در حملات فرودگاه استانبول

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پلیس ترکیه در ادامه عملیات خود برای دستگیری عوامل همکاری با تروریست هایی که سه شنبه شب گذشته، فرودگاه استانبول را به خاک و خون کشیدند، 11 خارجی را دستگیر کرد. با این عملیات شمار متهمان دستگیر شده به 24 نفر رسید.

 پلیس ترکیه می گوید مهاجمان مسلح که سه شنبه شب به ترمینال خارجی فرودگاه بین المللی آتاترک استانبول حمله کردند، سه نفر از اتباع خارجی بودند و این افراد بعداز تیراندازی به اطراف با کلاشینکف، با منفجر کردن بمب هایی که به بدن خود بسته بودند، دست به انتحار زده اند.
در این انفجار براساس اعلام افکان آلا وزیر کشور ترکیه 43 نفر کشته و 239 نفر زخمی شده اند که مداوای 128 تن از آنها هنوز ادامه دارد.

روزنامه خبرترک روز جمعه در تارنمای خبری تحلیلی خود نوشت: تیم های مبارزه با ترور پلیس استانبول، در ادامه عملیات برای دستگیر عوامل حملات انتحاری فرودگاه آتاترک، یکی از لانه های تیمی گروه تروریستی – تکفیری داعش در منطقه باشاک شهر استانبول را شناسایی کرد و بامداد امروز با حمله به این خانه 11 تن از پیکارجویان داعشی را دستگیر کرد.

خبرترک فقط به تابعیت یکی از دستگیر شده ها که شهروند روسیه بوده اشاره کرده ولی هویت سایر دستگیر شده ها را ذکر نکرده است.

رسانه های ترکیه نیز از ضعف امنیتی و اطلاعاتی خبر داده و گزارش داده اند به رغم شکایات ساکنان آپارتمانی که اعضای داعش در آن به سر می بردند، پلیس و نیروهای اطلاعاتی اقدامی نکرده بودند.

این رسانه ها روز گذشته نیز به نقل از منابع امنیتی نوشتند : سه عامل حمله تروریستی به فرودگاه استانبول از جمهوری داغستان (با داشتن گذرنامه روسی) و شهروندان ازبکستان و قرقیزستان بودند.

یکی از این مهاجمان از جمهوری داغستان بوده ولی گذرنامه روسی داشته که ساکن منطقه فاتح در استانبول بوده است ، دومی از ازبکستان و سومین عامل انتحاری از کشور قرقیزستان بودند.
شایان ذکر است روسیه اعلام کرده که نامبرده شهروند روسیه نیست و احتمالا گذرنامه جعلی روسیه را داشته است.

پلیس ترکیه روز گذشته (پنجشنبه ) اعلام کرد که 13 تن را در ارتباط با این حملات دستگیر کرده که سه تن از آنها خارجی هستند.

گفته می شود تروریستها از اعضای گروه تکفیری صهیونیستی داعش بودند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان