arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۸۶۸۴
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۰ - ۱۲ تير ۱۳۹۵

افشای راز قتل مرد رمال پس از 6سال

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : راز قتل مرد رمالی که توسط فردی در منزلش خفه شده بود، با گذشت شش سال فاش شد.

به گزارش خبرجنوب، در سال 89 به مأموران كلانتري شیراز خبر رسيد مردي ثروتمند در خانه اش به قتل رسيده است. وقتي مأموران به محل حادثه رسيدند جسد مقتول در يكي از اتاقهاي خانهاش افتاده و پارچهای دور گلويش پيچيده شده بود، شواهد نشان مي داد وي بر اثر خفگي جانش را از دست داده است.

تحقيقات اوليه حاكي از آن بود عامل اين جنايت از قبل با مقتول آشنايي داشته چرا كه او به راحتي و به احتمال زياد با استفاده از كليد يدكي وارد خانه مقتول شده است. از سويي معلوم شد که وی، مرد متمولي بوده و به تنهايي زندگي ميكرده است و خانوادهاش از سالها قبل از او جدا شده اند. همين موضوع نشان ميداد به احتمال زياد اين جنايت با انگيزههاي مالي رخ داده است. با وجود اين، كارآگاهان با بررسي فرضيه هاي مختلف تلاش كردند كليد اين معما را بهدست بياورند.

در بررسی های انجام شده از منزل مقتول ماموران به سرنخ هایی دست یافته و پی بردند که وی رمال بوده زیرا اشیایی مربوط به دعانویسی و رمالی از منزلش به دست آمد.

شناسايي مظنون

تحقيقات كارآگاهان جنايي درباره زندگي خصوصي مقتول نشان ميداد او از مدت ها قبل با جوانی دوست بوده و او به منزلش رفت و آمد داشته است. از سوي ديگر معلوم شد مقتول با این جوان روابط نزديك و صميمي دارد. با اينكه وی نسبت فاميلي با مقتول نداشت اما او علاقه زيادي به اين جوان داشته است.طبق يكي از فرضيهها اين جوان بهدليل تصاحب اموال مقتول بعد از مرگش ميتوانست جزء مظنونان پرونده باشد. به اين ترتيب به دادسرا احضار اما مشخص شد که او بعد از جنایت متواری شده است.

اولين سرنخ

كارآگاهان در بررسيهاي تخصصي به اطلاعاتي دست يافتند كه نشان ميداد این جوان در جنايت دست داشته و بعد از ارتكاب قتل به مكان نامعلومي گريخته است. به اين ترتيب با گذشت چند سال از اين جنايت نخستين مظنون پرونده دستگير شد. اين مرد وقتي از سوي كارآگاهان پليس آگاهي تحت بازجويي قرار گرفت اتهام قتل را انكار كرد و گفت كه او را نكشته است. با اين حال وقتي او به دادسراي امور جنايي شیراز منتقل شد و از سوي بازپرس شرافتی تحت بازجوييهاي فني قرار گرفت اتهامش را پذيرفت و گفت برای بالاکشیدن اموال مرد رمال دست به این کار زده است.

اعتراف به قتل

متهم در اعترافاتش گفت: من كارگر بودم. مدتي قبل با این مرد سالخورده که ثروتمند بود آشنا شدم. می دانستم که او در منزلش میلیونها تومان پول دارد. روز حادثه با هر ترفندی بود وارد منزل وی شدم. ابتدا دست و پایش را بستم و در ادامه با پارچه ای او را خفه كردم.

به دنبال اعترافات متهم، برای وی قرار بازداشت موقت صادر شد. تحقيقات براي كشف زواياي پنهان اين ماجرا ادامه دارد.
نظرات بینندگان