arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۸۶۹۷
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۰ - ۱۲ تير ۱۳۹۵
سرگردانی مسافران ایرانی شرکت هواپیمایی ترک در فرودگاه

بی توجهی ترکیش ایرلاین به مسافران ایرانی

مسافران شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاین روز ۸ تیرماه سالجاری به مدت ۲۴ ساعت در فرودگاه امام خمینی سرگردان شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مسافران شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاین روز ۸ تیرماه سالجاری به مدت ۲۴ ساعت در فرودگاه امام خمینی سرگردان شدند.

به گزارش انتخاب به نقل از پارسینه، مسافران شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاین روز ۸ تیرماه سالجاری به مدت ۲۴ ساعت در فرودگاه امام خمینی سرگردان شدند.

بسیاری از این مسافران از شهرستان های مختلف برای سفر به ترکیه عازم تهران و فرودگاه امام خمینی شده بودند اما به دلیل لغو شدن تمام پروازهای خروجی و ورودی به استانبول در فرودگاه امام خمینی تهران سرگردان شدند. یکی از مسافرین به نام "ح. د" که با سه نفر از اعضا خانواده خود در فرودگاه سرگردان شده بودند تاکید می کند هیچ یک از کارکنان این شرکت هواپیمایی پاسخگوی مسافران نبوده است. ضمن آنکه این شرکت هواپیمایی از ارائه حداقل امکانات رفاهی به مسافران خود چون غذا و هتل برای استراحت موقت خودداری کرده اند. در نهایت نیز مسافران این شرکت هواپیمایی پس از ۲۴ ساعت بلاتکلیفی ناچار می شوند از پرواز ماهان برای سفر به استانبول استفاده کنند. در حالیکه شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاین تا کنون پاسخی برای این کوتاهی خود نداشته است.



براساس این گزارش و در پی حمله تروریستی به فرودگاه استانبول در ۸ تیرماه سالجاری که تمام پروازهای ورودی و خروجی به این فرودگاه لغو شد بسیاری از مسافرین شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاین نیز در فرودگاه امام خمینی تهران با مشکلات زیادی مواجه شدند. دراین بین کارکنان این شرکت هواپیمایی از هر نوع پاسخگویی به مسافران در فرودگاه امام خمینی سرباز زدند. درعین حال از هر نوع پذیرایی و ارائه خدمات به مسافران خودداری کردند. این درحالی است که مسافران این شرکت هواپیمایی پس از ۲۴ ساعت بلاتکلیفی در نهایت با خریداری کردن بلیط از شرکت هواپیمایی دیگرراهی استانبول شده اند. آنطور که گفته می شود اکثر مسافران ترکیش ایرلاین به مقصد استانبول از شهرستان های مختلف راهی تهران شده بودند که به دلیل عدم سرویس دهی مناسب این شرکت هواپیمایی ترک ناچار به گذراندن شب در فرودگاه امام خمینی شدند.

در حالی ترکیش ایرلاین از هر نوع پاسخگویی و توجه به مسافران در فرودگاه امام خمینی سرباز زده است که آیین نامه حقوق مسافربر ضرورت رسیدگی به مسافران و پاسخگویی و اطلاع رسانی به موقع به آنان تاکید دارد.

بنابراین قانون، در تاخیر‌های بیش از ۴ ساعت شرکت حمل کننده موظف به ارائه یک فقره بلیت مشابه با تخفیف ۳۰ درصد از لحاظ مسیر و کلاس پروازی است.

در این دستور العمل در مورد پروازهایی که به دلیل شرایط جوی یا امنیتی فرودگاه مبدا، مقصد و در مسیر دچار تاخیر و یا ابطال می‌شود، شرکت های هواپیمایی با رعایت مقررات پذیرایی از مسافرین صرفا موظف به استرداد کامل وجه به مسافران هستند.

همچنین بر اساس دستورالعمل حقوق مسافر، اگر ابطال پرواز از زمان خرید بلیت تا یک هفته قبل از انجام پرواز باشد در این‌صورت شرکت حمل کننده موظف به پرداخت کامل وجه بلیت است و اگر ابطال پرواز از شش روز تا ۲۴ ساعت قبل از انجام پرواز باشد، در این صورت شرکت حمل کننده موظف به پرداخت کامل وجه بلیت و ارائه یک بلیت مشابه با ۳۰ درصد تخفیف از لحاظ مسیر و کلاس پروازی به مسافر است.

بنابراین گزارش اگر ابطال از ۲۴ ساعت مانده تا زمان انجام پرواز، انجام پذیرد در این صورت شرکت حمل کننده موظف به پرداخت کامل وجه و ارائه یک فقره بلیت نیم بهاء مشابه از لحاظ مسیر و کلاس پروازی است.

همچنین ارائه بلیت مشابه (از لحاظ مسیر و کلاس پروازی) در اولین فرصت زمانی انجام می‌گیرد؛ همچنین در صورت انتقال مسافر توسط سایر خطوط هوایی این امر بدون پرداخت هزینه و یا مابه التفاوت توسط مسافر و یا خسارت توسط شرکت های هواپیمایی انجام خواهد پذیرفت.
نظرات بینندگان