arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۸۸۳۹
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۲۰ - ۱۲ تير ۱۳۹۵

بازگشایی سفارت مصر در بغداد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در جریان سفر «سامح شکری» وزیر خارجه مصر به بغداد، سفارت این کشور در عراق بازگشایی شد.

به گزارش روسیا الیوم، «سامح شکری» وزیر خارجه مصر که در بغداد پایتخت عراق حضور دارد، سفارت مصر در بغداد را بازگشایی کرد.

بر اساس این گزارش «سامح شکری» در جریان این سفر با شماری از مقامات عراق از جمله «حیدرالعبادی» نخست وزیر، «ابراهیم الجعفری» وزیر خارجه، «سلیم الجبوری» رئیس پارلمان و «عمار حکیم» رئیس مجلس اعلای عراق دیدار و در خصوص مسائل دوجانبه رایزنی کرد.

در این دیدارها همچنین سامح شکری پیام و نامه «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر را به حیدرالعبادی نخست وزیر عراق تحویل داد و بر آمادگی قاهره برای ارائه کمک به بغداد در مبارزه با داعش تاکید کرد. وی همچنین آزادسازی شهر فلوجه را به العبادی تبریک گفت.

سامح شکری در دیدار با سلیم الجبوری رئیس پارلمان عراق نیز ضمن تبریک به دلیل پیروزی ها و دستاوردهای ارتش عراق، بر حمایت مصر از عراق در مبارزه با تروریسم تاکید کرد.

از سوی دیگر سلیم الجبوری نیز گفت: عراق جزء سازمان های عربی است و باید برای مبارزه با تروریسم هماهنگی صورت گیرد. مصر در عرصه منطقه ای و عربی نقش موثر و پررنگی دارد و عراق نسبت به ایجاد روابط خوب میان طرفین اصرار دارد.

در همین راستا سامح شکری با عمار حکیم رئیس مجلس اعلای عراق نیز دیدار کرد. طرفین در جریان این دیدار در خصوص مسائل فی مابین بحث و تبادل نظر کردند.

منبع: مهر
نظرات بینندگان