arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۸۸۷۲
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۲۲ - ۱۲ تير ۱۳۹۵

ترامپ خطاب به خبرنگار ترکیه‌ای: شما دوستید یا دشمن؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اغلب دوست دارد تا در جریان سخنرانی‌هایش حاضرین را با یک سوال آزمایش کند: شما با من هستید یا علیه من، شما دوستید یا دشمن؟ و این بار نوبت خبرنگار ترکیه‌ای بود که به این سوال پاسخ دهد.

به نوشته روزنامه تلگراف، دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در جریان راهپیمایی روز جمعه هنگامی که از یک گزارشگر ترکیه‌ای پرسید شما دوستید یا دشمن خشم وی را برانگیخت.

این سوال ترامپ از گزارشگر ترکیه‌ای چند روز پس از آن مطرح شد که عاملان انتحاری داعش جان 43 تن را در فرودگاه آتاتورک استانبول گرفتند.

صدایی از بین جمعیت حاضر در دنور فریاد زد: ترکیه.

ترامپ در پاسخ مستقیما از وی پرسید: آقای محترم شما اهل ترکیه هستید؟ خوب است. به شما تبریک می‌گویم. حالا شما بگویید دوستید یا دشمن؟

ترامپ در ادامه به واکنش ترکیه علیه داعش پرداخت و افزود: به هر حال ترکیه باید با داعش مبارزه کند. امیدوارم هر چه سریع‌تر شاهد آغاز مبارزات ترکیه با داعش باشیم.

جمعیت ترامپ را تشویق کردند اما این اظهارات باعث خشم این گزارشگر شد وی گفت: ترکیه یکی از متحدان آمریکا است. ترکیه برای جنگنده‌هایی که مواضع داعش را بمباران می‌کنند، پایگاه اختصاص داده و جنگنده‌های ترکیه‌ای نیز ماموریت‌هایی را علیه داعش انجام می‌دهند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان