arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۸۸۹۵
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۱۳ تير ۱۳۹۵
گزارشی از

هراس داعشی ها پیش از شروع عملیات بازپس گیری موصل

مقام‌های عراقی و کرد به رسانه های غربی گفته‌اند که گروه تروریستی داعش سلاح‌ها و پول‌های خود را در مساجد، کلیساها و مدارس موصل پنهان کرده تا از حملات نیروهای عراقی در امان باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در پی تدارک نیروهای دولتی عراق برای حمله به داعش در موصل، برخی از گزارش‌ها حاکی از پنهان کردن پول و سلاح توسط داعش در مدارس و مساجد موصل است.

‎به گزارش «انتخاب»؛ مقام‌های عراقی و کرد به رسانه های غربی گفته‌اند که گروه تروریستی داعش سلاح‌ها و پول‌های خود را در مساجد، کلیساها و مدارس موصل پنهان کرده تا از حملات نیروهای عراقی در امان باشد.

این مقامها گفته‌اند که داعش از حضور و ورود مردم به مراکز عمومی جلوگیری و از آنها به عنوان اماکنی برای بمب‌سازی استفاده می‌کند.

از آغاز سال جدید میلادی مناطق تحت تصرف داعش در سوریه و عراق کاهش یافته و همزمان حملات سنگین باعث نابودی میلیونها دلار دارایی و سلاح و مهمات داعش شده است.

یک مقام کردستان عراق گفت که داعش برای حفظ ثروت و سلاح هایش از ماه گذشته مدارس و مساجد را بر روی مردم بسته است و پیکارجویان این گروه تروریستی از مساجد و کلیساها و مدارس به عنوان پناهگاه و محل مخفی کردن سلاح استفاده می‌کنند.

نیروهای عراقی به تازگی موفق به بازپس گیری شهر فلوجه از داعش شده‌اند و مقامات دولتی عراق نیز اعلام کرده‌اند که در حال برنامه‌ریزی و تدارکات نظامی برای اجرای عملیات بازپسگیری موصل، دومین شهر بزرگ عراق، از دست داعش هستند.

نظرات بینندگان