arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۸۹۸۷
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۴ - ۱۳ تير ۱۳۹۵

بنگلادش نقش داعش را در گروگانگیری خونین داکا منتفی دانست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مقامات امنیتی امروز (یکشنبه) به دنبال سرنخ‌ها و مغز متفکرهای جنایتکاری هستند که ابهامات مربوط به گروگان‌گیری خونین را که جان 28 تن از جمله شش عامل حمله و 20 گروگان را در داکا گرفت، روشن سازد.
 
به گزارش انتخاب، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، پلیس بنگلادش تمامی راه‌های دسترسی به خیابان‌های نزدیک به محل وقوع این حمله را مسدود کرده است. در جریان این حمله مهاجمان مسلح تعدادی از گروگان‌های خود را از جمله 9 تبعه ایتالیایی، هفت ژاپنی، سه بنگلادشی و یک نوجوان هندی را شکنجه و آن‌ها را کشتند.
 
با گذشت یک روز پس از حمله کماندوها به این رستوران و نجات 13 تن بسیاری از جزئیات این حمله همچنان نامشخص است. اما پلیس تصاویری از اجساد پنج عامل به همراه اسم کوچکشان از جمله آکاش، بادهون، بیکاس، دون و ریپون منتشر کرد.
 
به گفته پلیس، خانواده‌های این افراد چندین ماه از آن‌ها بی‌خبر بودند.
 
سد الزمان خان، وزیر کشور بنگلادش گفت: تمامی این مهاجمان بنگلادشی بودند. آن‌ها جزء خانواده‌های ثروتمند با تحصیلات عالیه محسوب می‌شوند.
 
وی این مهاجمان را جزئی از گروه جماعت مجاهدین بنگلادش توصیف کرد و با این کار بار دیگر این احتمال را که داعش مسئول این حمله باشد، رد کرد. این در حالی است که داعش روز شنبه مسئولیت این حمله را برعهده گرفت و تصاویر ترسناکی از شب گروگان گیری منتشر کرد.
 
دولت بنگلادش تاکید دارد که داعش در این کشور حضور ندارد و ادعای داعش برای به عهده گرفتن مسئولیت این حمله تنها برای جلب توجه جهانی است.
 
در مقابل شیخ حسینه، نخست وزیر بنگلادش مخالفان سیاسی خود را به تلاش برای ایجاد ناآرامی در این کشور با حمایت شبه نظامیان داخلی متهم می‌کند.
 
حملات گروه جماعت مجاهدین عمدتا بر غیر مسلمانان متمرکز است.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان