arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۹۰۲۷
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۶ - ۱۳ تير ۱۳۹۵

پاکستان، هند را تهدید کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 مشاور سیاست خارجی پاکستان گفته است، اگر هند زرادخانه اتمی خود را گسترش دهد، اسلام آباد هم دست به واکنش می‌زند.
 
به گزارش انتخاب به نقل از  خبرگزاری آسیا،‌ سرتاج عزیز، مشاور سیاست خارجی نخست وزیر پاکستان در مصاحبه‌ای گفت، اسلام آباد به واشنگتن گفته است که نمی‌خواهد روابط و همکاری‌های میان آمریکا و هند به توسعه زرادخانه اتمی هند منجر شود.
 
وی ادامه داد:‌ ما به دولت آمریکا تاکید کرده‌ایم که همکاری میان این کشور با هند نباید باعث بیشتر شدن شکاف استراتژیک میان هند و پاکستان شود. اگر چنین اتفاقی بیفتد، ما نیز واکنش نشان می‌دهیم. این روند با ثبات استراتژیک میان هند و پاکستان مغایرت دارد.
 
مشاور سیاست خارجی دولت اسلام آباد افزود: ما نسبت به این مساله بسیار نگران هستیم. روابط میان هند و آمریکا نباید باعث بیشتر شدن نگرانی‌های ما شود. آمریکا اذعان داشته که این نگرانی‌ها از جانب دولت اسلام آباد مشروع هستند چون ما به دنبال رقابت تسلیحاتی و رقابت سلاح اتمی نیستیم.
 
اظهارات سرتاج عزیز در حالی مطرح شده که گزارش‌هایی درخصوص دست داشتن پاکستان در عدم ورود هند در گروه تامین کنندگان اتمی منتشر شده است. پاکستان نیز همانند هند به دنبال ورود و عضویت در این گروه است اما به دلیل سابقه بدی که درباره فروش تکنولوژی‌های اتمی به کشورهای ضد غربی دارد،‌ درخواستش تاکنون مورد توافق قرار نگرفته است.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان