arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۹۰۶۵
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۲۰ - ۱۳ تير ۱۳۹۵

کشته شدن 50 داعشی در جنوب موصل

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
«نجم الجبوری» فرمانده عملیات استان نینوا اعلام کرد که حدود 50 نفر از تروریست های داعش در عملیات نیروهای عراقی برای آزادسازی روستای «الکرمه» واقع در جنوب موصل کشته شدند.

به گزارش پایگاه خبری الفرات نیوز، وی افزود: نیروهای امنیتی عراق به عملیات آزادسازی روستاهای الحاج علی السبع و الکرمه پایان دادند و حدود 50 داعشی را در این عملیات کشتند.
عملیات آزادسازی شهرستان «الشرقاط» در استان صلاح الدین و ناحیه «القیاره» در جنوب موصل با همکاری نیروهای مقابله با تروریسم، لشکر نهم زرهی ارتش، نیروهای فرماندهی عملیات صلاح الدین و حشد الشعبی و با پشتیبانی نیروی هوایی عراق و نیروهای ائتلاف بین المللی از حدود یک هفته پیش علیه عناصر گروه تروریستی داعش آغاز شده است.

همچنین عملیات آزادسازی فلوجه از 23 ماه مه گذشته آغاز شد و پس از 12 روز مراحل نخست و دوم این عملیات که تشکیلات مردمی الحشد الشعبی نقش اصلی را داشت، به اتمام رسید و آخرین مرحله این عملیات که شامل آزادی مرکز فلوجه است، از چهارم ژوئن به نیروهای مشترک ارتش، پلیس و یگان مبارزه با تروریسم واگذار شده است.

تشکیلات مردمی الحشد الشعبی در این مدت بالغ بر 650 کیلومتر مربع از اراضی عراق را از تصرف داعش آزاد کردند و کمتر از یکصد کیلومتر باقی مانده متعلق به مرکز شهر فلوجه است که هم اکنون نیروهای عراق در حال آزادسازی آن هستند.
منبع: فارس
نظرات بینندگان