arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۹۰۸۲
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۲۱ - ۱۳ تير ۱۳۹۵

تشکیل کمیته جدید برای رسیدگی به قراردهای نفتی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس کمیسیون انرژی گفت: با توجه به حساسیت‌هایی که این روزها درباره قراردادهای IPC وجود دارد، کمیسیون مصوب کرد کمیته‌ای شش نفره متشکل از سه حقوقدان و سه نیروی فنی کمیسیون مسؤول رسیدگی به قراردادها بشوند.

فریدون حسنوند نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی  در تشریح جزئیاتی از جلسه امروز بعدازظهر کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت:‌ با توجه به حساسیت‌هایی که این روزها درباره قراردادهای IPC وجود دارد، مصوب کردیم کمیته‌ای شش نفره متشکل از سه حقوقدان و سه نیروی فنی کمیسیون مسؤول رسیدگی به قراردادها بشوند.

وی افزود: این کمیته در سه موضوع فنی، اقتصادی و حقوقی این قراردادها را مورد بازبینی و بررسی قرار می‌دهند و اگر اشکالاتی وجود داشته باشد آن را مورد احصا قرار می‌دهند.

حسنوند از نگارش نامه‌ای به قلم خود به مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: مرکز پژوهش‌ها هم همه اطلاعات خود را در این باره به کمیسیون انرژی ارجاع دادند و قرار بر این شد که پس از بررسی این قراردادها جلسه‌ای با حضور وزیر نفت و معاونان در کمیسیون تشکیل شود و گزارش‌هایی را نیز از کارشناسان مشغول در وزارت نفت گرفته‌ایم که با این گزارش‌ها تجمیع شده و به عنوان گزراش کمیسیون انرژی هم در صحن علنی قرائت خواهد شد و هم به سران سه قوه ارسال و نیز به مقام معظم رهبری ارائه می‌شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: درباره فیش‌های نجومی در وزارت نیرو و نفت هم صحبت شد و قرار بر این شد که اعضای این کمیته حقوق‌های پرداخت‌شده در وزارت نفت و نیرو را بررسی کرده و اگر مواردی از تخلفات وجود دارد از طرف کمیسیون و دستگاه‌های نظارتی با آن برخورد شود.
منبع: فارس
نظرات بینندگان