arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۹۱۰۴
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۲۳ - ۱۳ تير ۱۳۹۵

شمار قربانیان حملۀ بغداد به 176 نفر رسید/ ایران واکنش نشان داد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
«محمد الربیعی» رئیس کمیته امنیتی استانداری بغداد گفت که قربانیان انفجار تروریستی منطقه 'کراده' واقع در مرکز بغداد به 176 کشته و 180 زخمی رسید.

الربیعی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرگزاری اسپوتنیک افزود: 90 نفر از کشته های این انفجار زیر 20 سال هستند.

در ساعت 50 دقیقه بامداد یکشنبه، اولین انفجار سحری بغداد رخ داد که اهالی خیابان کراده مریم داخل در مرکز پایتخت، به شدت غافلگیر و وحشت زده به خیابان ها ریختند.

حمله تروریستی به کراده مریم با یک خودرو بمب گذاری شده انجام شد که ساختمان مجتمع تجاری در محل انفجار تا نزدیک به یک ساعت در آتش می سوخت و خودروهای آتش نشانی با کمک مردم محل توانستند آتش را مهار کنند.

در دومین حمله تروریستی سحرگاه یکشنبه که در بازار محلی واقع در شمال بغداد روی داد نیز تعدادی از شهروندان عراقی کشته و زخمی شدند.

براساس این گزارش، حمله تروریستی که احتمال داده می شود، با یک بمب دست ساز انجام شده، در بازار محلی الشلال در شمال بغدادصورت گرفت.

گروه تروریستی داعش مسئولیت حملات تروریستی سحرگاه امروز (یکشنبه) در بغداد پایتخت عراق را برعهده گرفت.

حملات تروریستی گروه تکفیری داعش مدت ها بود که در پایتخت عراق به میزان قابل توجهی کاهش یافته بود.

داعش طی هفته های اخیر شکست های سنگینی در استان های الانبار (فلوجه) و موصل متحمل شده و شهر فلوجه در حدود 55 کیلومتری غرب بغداد را که به مدت 30 ماه در کنترل خود داشت، هفته گذشته بعد از نبردهای یک ماهه از دست داد.

حیدر العبادی نخست وزیر عراق انفجار تروریستی در منطقه کراده را ناشی از شکست تروریست ها دانست و افزود:عاملان انفجار کراده قصاص خواهند شد.

العبادی در جریان بازدید از محل انفجار گفت: تروریست هایی که در میدان نبرد شکست خورده اند در اقدامی از سر یاس و ناامیدی بهانفجار روی آورده اند.

سلیم الجبوری رئیس پارلمان عراق نیز به شدت حملات تروریستی به منطقه کراده در مرکز بغداد و منطقه الشعب در شمال این شهر را محکوم کرد.

وی با درخواست از همه طرف های عراقی برای وحدت در مواجه با این حملات افزود: پیروزی های ارتش عراق بر ضد داعش خواب آنها را آشفته ساخته و باید هوشیار بود و اجازه سوءاستفاده از فرصت ها به این گروه تروریستی داده نشود.

بهرام قاسمی سخنگو و رییس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه با محکوم کردن شدید انفجارهای سحرگاه امروز در بغداد، با دولت و ملت عراق و خانواده قربانیان این حوادث تروریستی ابراز همدردی کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: آزادی فلوجه و شکست های پی در پی نظامی داعش در صحنه های مختلف، آنها و حامیانشان را بیش از پیش به سوی اقدامات مأیوسانه و قتل عام مردم بیگناه کشانده است. قاسمی تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران تا شکست کامل تروریست ها در کنار دولت و ملت عراق خواهد ایستاد.

نظرات بینندگان