arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۹۱۶۴
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۰ - ۱۴ تير ۱۳۹۵

آغاز طرح مبارزه با موش در شرق تهران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : برخی از کاربران سرویس مشکلات مردم درباره وفور موشها و جانوران موذی در خیابانهای تهران گلایه کرده اند. شهرداری تهران می گوید طرح مبارزه با موش را آغاز کرده است.

به گزارش خبرآنلاین، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 7 تهران گفت: با توجه به گرم شدن هوا و آغاز فصل تابستان ،طرح ضربتی طعمه گذاری و مبارزه با جانوران موذی در این منطقه آغاز شد.
 
محمد علی شعبانی با اعلام این مطلب گفت: با گرم شدن هوا، موعد هجوم جوندگان موذی از جمله موشها و "رت" های بزرگ در شهر تهران فرا می رسد از همین اجرای طرح ضربتی مبارزه با جانوران موذی را در اولویت کاری این معاونت قرار داده ایم.
 
او با بیان اینکه محل های طعمه گذاری و اجرای طرح ضربتی مبارزه با موشها با نصب بنرها و تابلوها به شهروندان اطلاع رسانی می شود، عنوان کرد: در اجرای این طرح نیازمند مشارکت و همکاری شهروندان در جهت حفظ و رعایت بهداشت محیط هستیم .
 
معاون شهردار منطقه 7 با اشاره به راههاي نفوذ موش به منازل گفت: سيستم هاي دفع زباله مجتمع هاي مسكوني، منافذ موجود در طبقات زيرين و تاسيسات، فاصله بين منازل و سطح آسفالت خيابان ها از جمله مواردي است كه باعث ورود موش به منازل مسكوني مي شود.
 
او یادآور شد: با اقدامات انجام شده و طعمه گذاري در تمام مکان هايي كه احتمال وجود لانه موش و محل زندگي آنها است از جمله اماکن مخروبه و متروکه، مراکز بهداشتي و درماني، معابر، کانال ها، انهار و فضاهاي سبز و ... سعی در کاهش جمعیت جانوران موذی داریم.
شعبانی گفت: با توجه به انتقال سريع بسياري از بيماري‌ها توسط جوندگان موذي و ضرورت پاکسازي شهر از وجود اين جانوران، طرح مبارزه با جانوران موذي در طول سال توسط اداره ساماندهی منطقه انجام مي شود.
 
او با بيان اينکه طرح مبارزه با جانوران موذي شهري با اجراي تمهيدات ويژه و جلب مشارکت‌هاي مردمي و آموزش و اطلاع رساني در سطح نواحي منطقه در حال اجرا است گفت: در اين طرح عمليات بهسازي محيط از قبيل نصب دريچه، مسدود کردن منافذ با مصالح مقاوم و غير مقاوم و تحويل تله کشنده و چسبي و زنده گير ميان شهروندان متقاضي انجام شده است.
نظرات بینندگان