arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۹۲۱۹
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۴ - ۱۴ تير ۱۳۹۵

انتخاب ایران بعنوان نهمین قطب آموزش گردشگری

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : پذیرش ایران بعنوان یکی از قطب های بزرگ گردشگری و آموزش هتلداری و میزبانی ، اتفاقی مبارک است که در دوران پسابرجام و بعد از پایان دوران تحریمهای بین المللی ، می تواند بستر های متناسب گردشگری را بصورت همزمان و بر اساس حضور انبوه گردشگران خارجی به داخل کشور فراهم آورد.
دانشگاه لوزان سوئیس پس از آماده سازی زیرساخت های لازم در ایران، به طور رسمی ایران را به عنوان نهمین قطب آموزش گردشگری در جهان انتخاب نمود.انتخاب ایران بعنوان نهمین قطب آموزش گردشگری

به گزارش اعتدال، یکی از اقدامات اولیه در دوران پسابرجام آماده سازی زیرساخت های جذب گردشگر خارجی از جمله ارتقای سطح هتلداری ایران از وضع سنتی و نیمه مدرن کنونی به وضعیت مدرن دنیا است. امری که سالها در ایران مغفول مانده و باعث افت پتانسیل ظرفیت گردشگر پذیری مجموعه هتلداری ایران شده است.

بنابر این گزارش مجموعه آتیه صبا که مدیریت مجموعا نزدیک به شصت هتل را در ایران در اختیار دارد، در تازه ترین تلاش خود و پس از رفع تحریم ها در تلاش برای ایجاد فرصت های شغلی برای جوانان با دانشگاه بین المللی لوزان که معتبرین آکادمی تعلیمی در حوزه گردشگری است وارد مذاکره شد که در نهایت روز جمعه یازده تیرماه 95 قرادا نهایی بین آتیه صبا و دانشگاه لوزان به امضا رسید.

رفت و آمدهای کارشناسان عالی رتبه دانشگاه لوزان سوئیس در سه ماه گذشته بالاخره نتیجه داد و این دانشگاه از آقای دکتر نیک کار اصفهانی برای اعلام نتیجه دعوت بعمل آورد.

این مراسم با بازدیدی 9 ساعته از همه بخشهای مختلف دانشگاه آغاز شد و در انتها منجر به نشست مشترکی با اعضای هیات مدیره و روسای بخشهای اصلی و اعضای هیات علمی دانشگاه گردید . در پایان این مراسم دکتر نیک کار از همکاری های سه ماهه گذشته این دانشگاه و انتخاب ایران برای تاسیس نهمین قطب آموزشی در حوزه هتلداری و گردشگری در جهان قدردانی کرد .

در این مراسم ریاست دانشگاه لوزان ، تدبیر و دور اندیشی مدیریت شرکت آتیه صبا را ستودنی توصیف کرد و اظهار داشت: استانداردهای ضروری و بسیار سخت گیرانه این دانشگاه در تاسیس مراکز آموزشی ، دارد که مدیران این دانشگاه بعد از بررسی پتانسیل‌های مدیریتی موجود در شرکت آتیه صبا تصمیم خو را گرفتند که ایران را به عنوان نهمین قطب آموزشی انتخاب کنند.

ریاست این دانشگاه ضمن تاکید به راه اندازی این قطب بزرگ آموزشی در حداکثر سه ماه آینده در ایران ، اعلام کرد که برنامه ریزی شروع کلاسهای کوتاه مدت صورت گرفته که در اولین قدم به ارائه مدرک دیپلم بین المللی به دانش پذیران منجر خواهد شد و بطور همزمان برنامه ریزی کلاسهای سطوح عالی در حال انجام است.

درعین حال دکتر نیک کار نیز با تشکر از توجه منصفانه کارشناسان دانشگاه لوزان به قابلیتهای بالقوه ایران و دوری جستن از تنشهای سیاسی و تبلیغات در تنظیم گزارش نهایی اظهار داشت: پذیرش ایران بعنوان یکی از قطب های بزرگ گردشگری و آموزش هتلداری و میزبانی ، اتفاقی مبارک است که در دوران پسابرجام و بعد از پایان دوران تحریمهای بین المللی ، می تواند بستر های متناسب گردشگری را بصورت همزمان و بر اساس حضور انبوه گردشگران خارجی به داخل کشور فراهم آورد.

دکتر نیک کار با تاکید به ساخت چند هتل 5 ستاره در کنار ارتقاء سطح آموزشی در حوزه گردشگری ، چشم اندازعالی و متناسبی را برای حضور گردشگران بین المللی ، توصیف کرد.

در حاشیه این مراسم، با توجه به واگذاری یک ساختمان 7 طبقه برای محل موقت ساختمان دانشگاه دراصفهان ، که مورد تایید کارشناسان دانشگاه لوزان قرار گرفته ، ابراز امیدواری شد تا در اوایل مهر ماه سال جاری و پس از تجهیز و آماده سازی نهایی ، فعالیت رسمی این مرکز علمی آغاز گردد و این در حالی است که عملیات ساخت محل دائمی دانشگاه نیزدر شهر اصفهان بزودی آغاز خواهد شد .

نظرات بینندگان