arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۹۲۷۷
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۲۱ - ۱۴ تير ۱۳۹۵

کرملین: توسعه ناتو امنیت اروپا را تضعیف می‌کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین امروز دوشنبه اعلام کرد، سیاست‌های توسعه‌ای سازمان پیمان نظامی آتلانتیک شمالی (ناتو) امنیت فعلی اروپا را خدشه‌دار و تضعیف کرده است.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، پسکوف در گفت‌وگو با خبرنگاران تأکید کرد: ادامه سیاست‌های توسعه‌ای ناتو بنیان‌های امنیت اروپا را تضعیف می‌کند، قاره اروپا را دچار بی‌ثباتی کرده و البته به منافع ملی اعضای ناتو نیز آسیب جدی وارد خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی از سال 2014 میلادی به بهانه مداخله ادعایی مسکو در امور اوکراین حضور نظامی خود در اروپا به ویژه در بخش‌های شرقی این قاره را افزایش داده است.

مسکو نیز بارها این ادعاها را رد کرده و به ناتو هشدار داده که تقویت قوای نظامی این سازمان در نزدیکی مرزهای روسیه اقدامی تحریک آمیز بوده و توازن قوای استراتژیک در منطقه را بر هم می‌زند.

«ولادیمیر پوتین»‌ رئیس‌جمهوری روسیه نیز روز جمعه در دیدار با همتای فنلاندی خود ضمن هشدار در خصوص پیوستن فنلاند به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) گفت: اگر فنلاند وارد ناتو شود، این بدان معناست که نظامیان فنلاندی از این پس استقلال خود را از دست می‌دهند و به معنای حقیقی کلمه، حاکمیت خود را از دست می دهند.

منبع: فارس
برچسب ها: کاخ ، کرملین ، قاره ، ناتو
نظرات بینندگان