arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۹۲۸۳
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۲۱ - ۱۴ تير ۱۳۹۵

واعظی: رفع فیلتر فیس‌بوک و توییتر کاربران هر اپراتور خلاف قانون است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات رفع فیلتر فیس‌بوک و توییتر برای کاربران اپراتورهای کشور را خلاف قانون دانست.


به گزارش خانه ملت، محمود واعظی درباره انتشار خبرهایی مبنی بر رفع فیلتر فیس‌بوک و توییتر برای کاربران ایرانسل اضافه کرد: من از این موضوع اطلاعی ندارم و اگر ایرانسل چنین کاری انجام داده باشد، تخلف قانونی کرده و باید مورد آن بررسی شود.

وی یادآوری کرد فیس‌بوک و توییتر در ایران فیلتر است و ایرانسل نیز نمی‌تواند آن را باز کند.

** مساله نفوذ یا هک اطلاعات ایرانسل در میان نیست

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد سطح امنیت محل و نوع نگهداری اطلاعات مشترکان ایرانسل (دیتابیس) و لو رفتن اطلاعات آنها گفت: خبر لو رفتن اطلاعات 20 میلیون مشترک ایرانسل مربوط به دو سال و نیم پیش است که ایرانسل اطلاعات را در یک سی.دی به یکی از نهادها داده بود و از آنجا به بیرون درز کرد؛ بنابراین اکنون هیچ بحث امنیتی مطرح نیست.

واعظی با رد هک یا نفوذ در دیتابیس ایرانسل به وسیله ربات تلگرامی، تاکید کرد: هیچ مساله نفوذ یا هک در میان نیست.

واعظی یکشنبه این هفته در صحن علنی مجلس شورای اسلامی گفت: دو سال و نیم پیش یکی از اپراتورهای تلفن همراه همه اطلاعات مشترکان خود را بنا به درخواست یکی از نهادهای امنیتی در اختیار این نهاد قرار داد.

وی اضافه کرد: فردی متخلف در این نهاد با آگاهی از وجود اطلاعات مشترکان این اپراتور اقدام به فروش آنها به مبالغ ناچیزی کرد و اطلاعات همان زمان فاش شد.

واعظی به فاش شدن دوباره این اطلاعات در روزهای گذشته توسط افرادی به وسیله یک ربات در تلگرام اشاره کرد و ادامه داد: با برملا شدن دوباره این اطلاعات اقدام لازم برای مسدود کردن ربات صورت گرفت و جلو فعالیت این ربات گرفته شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اپراتور مربوط نیز شکایت از فردی که اطلاعات را فاش کرده، در دستور کار خود قرارداده است و آن را تا به سرانجام رسیدن پیگیری خواهد کرد. واعظی تاکید کرد، مردم مطمئن باشد اطلاعات فاش شده اطلاعات تازه ای نیست و پیگیری های لازم تا دستیابی نتیجه ادامه خواهد یافت.

پیش از این سخنگوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفته بود: براساس دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و با هدف صیانت از اطلاعات کاربران، ربات فاش کننده اطلاعات کاربران اپراتور تلفن همراه ایرانسل با اقدام های انجام شده مسدود شده است و کاربران نگران نباشند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان