arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۹۳۰۷
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۲۳ - ۱۴ تير ۱۳۹۵
معاون وزیر کشور دولت کامرون هشدار داد:

حضور اتباع اروپایی در انگلیس مشروط است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
'جیمز بروکنشایر' معاون وزیر کشور دولت کامرون در امور مهاجرت روز دوشنبه در نشست مجلس عوام هشدار داد تضمین حقوق شهروندان اتحادیه اروپا برای ادامه حضور در انگلیس مشروط به تضمین‌های متقابلی از سوی این اتحادیه برای اتباع انگلیسی است.

جیمز بروکنشایر در نشست عوام گفت که در مورد آینده 1.2 میلیون انگلیسی که هم‌اینک در اتحادیه اروپا زندگی می‌کنند، بایستی به‌عنوان بخشی از مذاکرات مربوط به برگزیت، تضمین داده شود.

وی هشدار داد: تضمین ادامه حضور شهروندان اروپایی در انگلیس بدون اینکه در مورد حضور شهروندان انگلیسی در اتحادیه اروپا به توافق برسیم، می‌تواند 'غیرعاقلانه ' باشد.

جیمز بروکنشایر عنوان کرد: تضمین ادامه حضور اتباع کشورهای اروپایی در انگلیس بدون توافق با اتحادیه اروپا، می‌تواند سبب تشویق مهاجرت به این کشور شود.

وی در همین حال ضمن تأکید بر ضرورت احترام به شهروندان اروپایی ساکن در انگلیس، گفت: ما اخیرا شاهد ارتکاب برخی جرائم ناشی از تنفر و زشت علیه اروپاییان بوده‌ایم و ما قویا در برابر این‌گونه حملات خواهیم ایستاد.

معاون وزیر کشور انگلیس افزود: با این‌گونه حملات با شدیدترین شکل ممکن برخورد خواهد شد.
قبل از سخنان بروکنشایر در مورد مهاجران اروپایی، یک سخنگوی نخست‌وزیری انگلیس نیز عنوان کرده بوده که آینده شهروندان اروپایی در انگلیس بخشی از مسائلی است که در جریان مذاکرات مربوط به برگزیت نیاز است مورد توجه قرار گیرد.

به گفته وی، این مساله بخشی از نتایج تصمیم‌گیری مردم انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا شمرده می‌شود.

وی در همین حال گفت مذاکرات مربوط به خروج، بخشی از مسائلی است که نخست‌وزیر آینده انگلیس دنبال خواهد کرد.

در حال حاضر نامزدهای جانشینی دیوید کامرون نظر واحدی در مورد آینده مهاجران اروپایی که هم ‌اینک در انگلیس زندگی و فعالیت می‌کنند، ندارند.

'بوریس جانسون' شهردار سابق لندن و از رهبران کارزار تبلیغاتی خروج از اتحادیه اروپا از دولت انگلیس خواسته است که در یک بیانیه صریح این مساله را مورد تأکید قرار دهد که شهروندان اروپایی که پیش ‌از این در بریتانیا حضور داشته‌اند به دلیل برگزیت، شرایط آنها تغییری نخواهد یافت.
'آندریا لیدسام ' نامزد انتخابات رهبری حزب محافظه‌کار نیز گفته است که او از شهروندان اروپایی در مذاکرات خروج به عنوان ابزاری برای 'چانه‌زنی ' استفاده نخواهد کرد و حقوق آنها باید محترم شمرده شود.

اما 'لیام فاکس 'رقیب لیدسام گفته است که در جریان مذاکرات با اتحادیه اروپا، مهاجرت یک عامل کلیدی بشمار می‌آید.

براساس گزارش آگوست 2015 دفتر آمار ملی انگلیس در حال حاضر در حدود 3 میلیون شهروند اروپایی در این کشور زندگی می‌کنند که معادل 5 درصد از کل جمعیت انگلیس است.

مساله کنترل مهاجرت نیروی کار اروپایی یکی از موارد بحث برانگیزی بود که در جریان همه پرسی 23 ژوئن ( سوم تیرماه) حامیان برگزیت بشدت بر روی آن مانور دادند.
منبع: ایرنا
برچسب ها: اتباع ، چانه زنی ، چانه زنی
نظرات بینندگان