arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۹۳۹۲
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۳ - ۱۵ تير ۱۳۹۵

هشدار پلیس فتا در مورد روش جدید کلاهبرداری

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس پلیس فتا گلستان گفت: شركت‌های بازاریابی شبكه‌ای و اینترنتی همانند هرمی ها به صورت فیزیكی و برگزاری جلسات و نشست‌های حضوری افراد را جذب و ازآنها کلاهبرداری می کنند.

به گزارش انتخاب، سرهنگ حبیب‌الله رجبلی در خصوص اقدامات برخی از مجموعه‌هایی كه به صورت بازاریابی شبكه‌ای و اینترنتی در استان گلستان فعالیت دارند، اظهار داشت: فعالیت فیزیكی و برگزاری مراسم‌ها و كلاس‌های حضوری این مجموعه‌ها غیرقانونی است.
 
وی ادامه داد: متاسفانه این شركت‌ها كه از طریق مقررات قانونی خودشان در حال فعالیت هستند،‌در حال انجام تخلفاتی هستند كه ما مستندات را جمع‌آوری كردیم و به مراجع ذی‌صلاح ارسال كردیم.
 
رئیس پلیس فتا گلستان خاطرنشان كرد: این شركت‌ها هیچگونه نمایندگی در استان گلستان ندارند و متاسفانه در حال حاضر در حال اجرای جلساتی هستند كه جذب هم دارند و در حال فعالیت پوششی هستند.
 
رجبلی با تایید اینكه یكی از این شركت‌ها بیش از یك میلیون و 500 هزار نفر عضو دارد، یادآور شد: فعالیت این شركت‌ها (Marketing Network ) همانند شركت‌های هرمی است و چون نمایندگی این شركت در استان وجود ندارد و اگر مشكلی پیش بیاید، ‌پیگیری موضوع برای دریافت مطالبات بسیار سخت است.
 
این مقام انتظامی همچنین افزود: مكاتبه‌ای با فتا ناجا و وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام شد و اقدامات و تذكرات شدید قانونی به آن شركت داده شد و تا زمانی كه شكایتی ارائه نشود، ما تنها می‌توانیم به مردم اطلاع رسانی كنیم كه مردم دچار مشكل نشوند.
 
رئیس پلیس فتا گلستان در پایان ابراز داشت:‌ تاكنون معترضان و منتقدان به این امر، محل جلسات این افراد را گزارش نكردند و این خود بیانگر این مطلب است كه این شركت‌ها بسیار پوشیده كار می كنند.

منبع: میزان
نظرات بینندگان