پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : مدیر کل دفتر توسعه کسب و کار بین الملل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: نخبگان کشور ما در شرکت های دانش بنیان، با ادبیات و رفتار تجارت بین االمللی آشنایی ندارند؛ به همین منظور برای فروش خدمات و محصولات این شرکت ها درصدد برگزاری اولین کنفرانس بینالمللی بازاریابی درصنایع دانشبنیان برآمدیم.
به گزارش انتخاب وبه نقل ازروابط عمومی دبیرخانه اولین کنفرانس بینالمللی بازاریابی درصنایع دانش بنیان، روح الله استیری مدیرکل دفترتوسعه کسب و کاربین الملل معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری با مد نظر قرار دادن اهداف کلان از برگزاری این کنفرانس بین المللی اعلام کرد: در ایران حدود 2 هزار و 500 شرکت دانش بنیان وجود دارد که تنها 10 درصد آنها توانسته اند در سطح بین المللی و جهانی، خدمات خود را معرفی کرده و کسب درآمد کنند.
وی ادامه داد: این 2 هزار و 500 شرکت دانش بنیان، ظرفیت هایی دارند که از دید دولت و مسئولان پنهان نیست. بنابراین با مشارکت انجمن تحقیقات بازاریابی ایران وشرکت مشاوره نوآوران داتیک، برای اولین در سطح بین الملل، کنفرانسی به جهت توسعه و فروش برون مرزی محصولات شرکت های دانش بنیان و همچنین آموزش ادبیات بازاریابی به نخبگان در 20 تیرماه برگزار خواهد شد.
استیری با تاکید بر برنامه های حمایتی دولت به منظور توسعه تجارت و فروش محصولات شرکت های دانش بنیان در عرصه جهانی افزود: از برنامه های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری می توان به دستور العملی 14 بندی اشاره کرد که پرداخت کمک هزینه 3 میلیارد تومانی بلاعوض تولید، به 200 شرکت یکی از آنها است.
وی ادامه داد: بر اساس این برنامه 14 بندی، باید به بازاریابی و فروش شرکت های دانش بنیان، محوریتی برون مرزی بخشید تا نخبگان در این شرکت ها به فکر حضوری و فروشی بین المللی باشند.
مدیرکل دفترتوسعه کسب وکاربین الملل معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری با مد نظر قرار دادن ظرفیت های اقتصادی و درآمدزای برون مرزی این شرکت ها گفت: همسایگان ایران برای فروش محصول شرکت های دانش بنیان از ظرفیت مطلوبی برخوردار هستند.
به عنوان مثال با تاکید بر شرایط حاکم کشوری همسایه همچون عراق و جمعیت 30 میلیونی آن، محصولات دارویی، نفتی، گازی، آزمایشگاهی و... می توانند از فروش خوبی در این کشور برخوردار باشند که تا به امروز از دید نخبگان در شرکت های دانش بنیان مغفول مانده است.
وی یادآور شد: در این کنفرانس تلاش شده تا از صاحبنظران بازاریابی بین المللی مرتبط با شرکت های دانش بنیان دعوت کرده که با تجربیاتی ملموس بتوانند ادبیات بازاریابی و تجارت بین المللی را به نخبگان آموزش دهند.
بر اساس این گزارش مخاطبان این کنفرانس که شامل شرکتهای دانش بنیان (شرکتهای فعال درحوزه فنآوری اطلاعات، دارو، بیوتکنولوژی، تجهیزات پزشکی ومهندسی پزشکی و ...)، کسب و کارهای فعال در پارکهای علمی فنآوری، کارشناسان واحد بازاریابی و تحقیقات بازار، شرکت های تحقیقات بازاریابی، دانشجویان رشته های مدیریت وبازاریابی ومهندسی علاقهمند به حوزه بازاریابی می شود؛می توانندبه آدرس اینترنتی www.imraconferences.irمراجعه کرده وبرای حضوردراین کنفرانس بین المللی،ثبت نام کنند.