arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۹۶۷
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۱ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۰

سامانه راهبري جراحي هوشمند با حضور رئيس جمهور رونمايي شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
از سامانه راهبری جراحی هوشمند در مرکز رشد لوازم و تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران با حضور رئیس جمهور رونمایی شد.

 این سامانه که از فناوری های جدید در علوم پزشکی به شمار می آید، بکارگیری تکنیک های پیشرفته نمایش و آنالیز اطلاعات بر روی تصاویر بدست آمده از روش های مرسوم مثل سی تی اسکن و ام آر آی و استفاده از سیستم های ردگیری دقیق و تخصصی اطلاعات برای تشخیص و درمان را در اختیار جراح قرار می دهد.

با استفاده از سامانه راهبری جراحی هوشمند می توان موقعیت ابزار جراحی را ردگیری و آن را در تصاویر دو بعدی یا مدل های سه بعدی تهیه کرد و به پزشک نشان داد تا بتواند با اطلاعات کاملتری از محل ابزار خود و بافت پیش رو عمل را با حداکثر دقت انجام بدهد.

دوربین تخصصی ردگیری در این سامانه، دید وسیعی به جراح می دهد و عملکرد او را بدون محدودیت باقی می گذارد. روش کنترل داده ها در این سامانه به این صورت است که جراح یا دستیار وی تصاویر قبل از عمل را در سیستم بارگذاری می کند و کنترل ها و تست های اعتبارسنجی به صورت مناسب به کاربر داده می شود. همچنین با استفاده از این سیستم، پزشک می تواند عمل انطباق را به صورت دقیق و راحت بین وضع فعلی بیمار و داده هایی که قبل از عمل از وی گرفته شده است ایجاد کند. این پروژه با حمایت مرکز همکاری های فناوری و نوآوری ریاست جمهوری و به همت مرکز رشد لوازم و تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران به ثمر رسیده است.

رئیس جمهور امروز همچنین از آزمایشگاه جراحی روباتیک و اپتیک لیزر بیمارستان امام خمینی بازدید کرد؛ در این مراسم مرضیه وحید دستجردی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم حضور داشت
نظرات بینندگان