arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۹۶۹۲
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۰ - ۱۸ تير ۱۳۹۵

27 کشته و مجروح در سوانح رانندگی همدان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : رئیس پلیس راه استان همدان گفت: پنج نفر کشته و 22 زخمی حاصل حوادث رانندگی از ساعت 15 روز سه شنبه تاکنون در محورهای ارتباطی استان همدان بوده است.

به گزارش خبرآنلاین، سرهنگ رضا عزیزی، فرمانده پلیس راه استان طی گفتگویی با اعلام مطلب فوق افزود: 13 سانحه جرحی در سه روز گذشته در همدان رخ داده که در پی آن 22 نفر مجروح شدند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین چهار سانحه منجر به فوت در این مدت زمان رخ داد که پنج نفر در این سوانح جان خود را از دست دادند.

رئیس پلیس راه همدان با تشریح سوانح مهم همدان در چند روز گذشته گفت: یک دستگاه آمبولانس در حال انتقال یک بیمار بد حال از ملایر به بیمارستان همدان بود که در حوالی جوکار با یکدستگاه خودروی نیسان برخورد کرد، که در این سانحه بیمار فوت کرد و دو پزشک حاضر در آمبولانس به همراه راننده مجروح شدندو همچنین راننده نیسان نیز مجروح شد.

وی یادآور شد: ورود از جاده فرعی به اصلی بدون رعایت حق تقدم از سوی راننده وانت نیسان عامل بروز این سانحه مرگبار بوده است.

سرهنگ عزیزی تصریح کرد: شدت برخورد و خسارت وارده در این سانحه به حدی بود که خودروی آمبولانس غیر قابل استفاده شد.


رئیس پلیس راه استان همدان در ادامه گفت: سبقت غیرمجاز یک دستگاه خودروی سمند و برخورد وانت نیسان با آن نیز موجب مرگ یک نفر و مصدوم شدن 2 نفر دیگر شد.

سرهنگ عزیزی اظهار داشت: خودروی سمند پس از سبقت از موتورسیکلت موجب انحراف و واژگونی راکب این وسیله نقلیه و مجروح شدن وی شد.

وی افزود: در این هنگام خودور سمند با یک دستگاه خودروی نیسان که از مسیر مقابل در حال تردد بود به حالت جلو به پهلو برخورد کرده که موجب مرگ راننده نیسان شده و راننده سمند نیز مجروح و دچار خونریزی مغزی شده است.

وی علت بروز این سانحه رانندگی را نیز رعایت نکردن فاصله عرضی نسبت به موتورسیکلت و انحراف به چپ خودروی سمند ذکر کرد.

رئیس پلیس راه استان همدان در ادامه با اشاره به حادثه دیگری که منجر به کشته شدن راننده خواب آلود شد نیز گفت: یک دستگاه خودروی سواری در آزاد راه همدان به ساوه در حال تردد بود که از مسیر خارج و واژگون می شود که در این سانحه رانندگی، متاسفانه راننده خواب آلود جان خود را از دست داد.

وی تاکید کرد: رانندگان در صورت احساس خستگی و خواب آلودگی به طور حتم از ادامه رانندگی اجتناب کرده همچنین بعد از هر دو ساعت رانندگی به مدت یک ربع استراحت کنند.

فرمانده پلیس راه استان همدان با اشاره به واژگونی یک دستگاه پراید هم گفت: یک دستگاه خودروی پراید در ساعت 10 صبح دیروز در مسیر سه راهی پایگاه نوژه به سمت همدان واژگون شد و راننده جان باخت.

سرهنگ عزیزی خاطرنشان کرد: راننده این خودرو با وجود نزدیک شدن به پیچ بدون رعایت سرعت مطمئنه که حداکثر 50 کیلومتر در ساعت تعیین شده، با سرعت 110 کیلومتر در ساعت قصد عبور از پیچ را داشت که واژگون شد که متاسفانه به جز راننده دختر بچه 2 ساله نیز فوت کرده و سه نفر از سرنشینان دیگر خودروی سواری پراید نیز به شدت مجروح شدند.
نظرات بینندگان