arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۰۰۴
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۲ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۰

وزير نفت ونزوئلا: افزايش توليد اوپک موجب کاهش بهاي نفت مي شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر نفت ونزوئلا در پایان نشست دیروز وزیران نفت سازمان کشورهای صادرکننده نفت ( اوپک) در وین اعلام کرد اگر اوپک سقف تولید نفت خود را افزایش دهد در ان صورت بهای نفت در بازارهای جهانی کاهش خواهد یافت.

رافائل رامیرز که کشورش از مخالفان پیشنهاد عربستان برای افزایش سقف تولید نفت اوپک در نشست دیروز وین بودند ، در پایان این نشست و پیش از عزیمت به کاراکارس در گفتگو با تلویزیون دولتی ونزوئلا تصریح کرد با وجود فشارهای زیاد آژانس بین المللی انرژی برای افزایش سقف تولید نفت اوپک ، این سازمان به اصول خود در زمینه حفظ سقف فعلی تولید نفت پایبند ماند و بدون قید و شرط از بهای فعلی نفت دربازارهای جهانی دفاع کرد .

ونزوئلا ظرف یک دهه گذشته همواره طرفدار افزایش بهای نفت با هدف تامین بودجه مورد نظر برای اجرای برنامه های خدمات اجتماعی هوگو چاوز رئیس جمهور این کشور بوده است و به نظر می رسد بی نتیجه بودن مذاکرات دیشب وزیران نفت اوپک برای افزایش سقف تولید این سازمان پیروزی دیگری برای کاراکاس باشد . عربستان به عنوان یکی از اعضای اصلی اوپک ، از جانب آمریکا برای افزایش سقف تولید اوپک و جلوگیری از افزایش بهای نفت در بازارهای جهانی به شدت تحت فشار بود ولی تلاشهای این کشور در نهایت به نتیجه نرسید .

پیش بینی می شود عربستان به طور یکجانبه میزان تولید نفت خود را افزایش دهد
نظرات بینندگان