arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۰۰۸
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۲ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۰

رقم سود باشگاههاي ليگ برتر فوتبال انگليس از مرز دو ميليارد پوند عبور کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سود باشگاههای لیگ برتر فوتبال انگلیس برای اولین بار از مرز دو میلیارد پوند گذشت.

به گزارش انتخاب به نقل از رویترز ، در تازه ترین گزارش بنگاه مالی دلوئیت، رقم سود باشگاههای این لیگ در فصل 10 - 2009 با افزایش قابل توجهی روبرو شد اما در عین حال افزایش دستمزد بازیکنان و هزینه های مالیاتی که رکورد جدیدی را به ثبت رسانده ، نگران کننده اعلام شد.

در بیستمین گزارش سالیانه این بنگاه آمده است : 20 باشگاه لیگ برتر انگلیس در فصل مذکور حدود دو میلیارد و سی هزار پوند درآمد کسب کرده اند و پیش بینی می شود این رقم در این فصل با توجه به قرارداد جدید حق پخش تلویزیونی به دو میلیارد و 200 میلیون پوند برسد.با این آمار و ارقام می توان ادعا کرد در دوران بحران مالی اخیر جهان ، لیگ برتر فوتبال انگلیس ثبات خود را حفظ کرده است. آلکس بیارس مشاور ارشد بنگاه دلوئیت گفت‌: اکنون یافتن بلیتهای فصل بسیاری از تیمهای لیگ برتری بسیار دشوار است.این تنها موردی بود که علاقمندان به فوتبال با وجود مشکلات اقتصادی حاضر به حذف آن از فهرست هزینه های خود نشدند.

این در حالیست که سایر لیگهای معتبر اروپایی کمابیش در بحث درآمدزایی دچار مشکل هستند ، متوسط جذب تماشاگر در لیگ چمپیونشیپ انگلیس (دسته دوم) نیز حتی بیشتر از لیگهای دسته اول اسپانیا ، ایتالیا و فرانسه بوده است.

در مقابل هزینه باشگاههای انگلیسی در مورد دستمزدها برای دومین سال پیاپی افزایش داشته و از 49 میلیون پوند افزایش به 64 میلیون پوند رسیده است. رقم کل دستمزدها در لیگ برتر انگلیس در فصل مذکور بیش از یک میلیارد و 400 میلیارد پوند بوده و درصد افزایش آن 68 درصد بوده است. میزان مالیات پرداختی باشگاه های انگلیس در یک فصل 445 میلیون پوند بوده و باعث شده است باشگاههای فوتبال برای جذب حامی مالی به نسبت دو یا سه فصل گذشته با مشکل بیشتری مواجه شوند. هزینه نقل و انتقالات باشگاههای دسته برتر این کشور نیز با 20 درصد کاهش از 713 میلیون پوند در فصل 09 - 2008 به 713 میلیون پوند در فصل 10 - 2009 رسید.

از جمع کل سود باشگاهها کمتر از 10درصد مبلغ مربوط به سود عملیاتی بوده و این رقم از 79 به 83 میلیون پوند رسیده است.این رقم در مقایسه با افزایش سود 20 درصدی عملیاتی باشگاهها در بوندسلیگای آلمان (113 میلیون پوند) کمتر بوده است. گزارش دلوئیت وضع باشگاههای انگلیس را در مواجهه با این قانون، مناسب توصیف کرده و در آن تاکید شده این باشگاهها برای اصلاح جزئیات بیشتری در ساختار مالی خود فرصت کافی در اختیار دارند. رقم بدهی مالیاتی باشگاههای انگلیسی در دسته برتر در مدت یک فصل 20 درصد کاهش یافته و از 3.3 میلیارد پوند به 2.6 میلیارد پوند رسیده است
نظرات بینندگان